fizinfo - [Fizinfo] BME Science Campus, május 29. - Hartlein Károly

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] BME Science Campus, május 29. - Hartlein Károly

  • From: Janos Asboth <asboth AT phy.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] BME Science Campus, május 29. - Hartlein Károly
  • Date: Thu, 28 May 2020 08:24:25 +0200

Kedves Kollégák!

Szeretettel hívunk minden érdeklődőt a BME TTK ScienceCampus
tudománynépszerűsítő előadássorozatának következő előadására, ami a vírus
miatt online, a BME TTK YouTube csatornáján lesz:

Härtlein Károly (BME Fizikai Intézet):
Brutális fizika, avagy amit a tanterem elbír

május 29. (péntek) 16.00-17.00
helyszín:
https://www.youtube.com/channel/UCURyeAht1XiQUNDrc9JtZ5w

Szeretettel várok mindenkit a Műegyetem Fizikai Intézetének rendezvényére.
Tekintettel a járványhelyzetre, az F29 tanteremben idén csak két ember
lesz, Härtlein Károly, vagyis én és Härtlein Károly György, a fiam. A
látványért felelős Härtlein Károly György a kamerák mögött dolgozik, én
pedig a szokásoknak megfelelően a fizika rejtelmeibe vezetem be a
látogatókat. A kísérletek válogatásánál a mechanika, az elektromosságtan és
a hőtan a főszereplő. Szerepel a kísérletek között otthon is elvégezhető,
ám lesz néhány, amit kérem, hogy meg se próbáljanak. Arra a kérdésre is
keressük a választ, Mire lehetünk képesek a fizikai ismeretek
alkalmazásával?
Terveim szerint, Porszívóból fokok ágyút építeni, bemutatom, hogy mire jó
még egy eldobott ásványvizes palack, amiből csak itt Magyarországon egy
milliárd kerül évente a szemétbe. A kísérletek felsorolása záruljon egy
sokat sejtető „és még sokan mások” filmes fordulattal.

További információ és megközelítés:
https://www.facebook.com/BME.TTK.ScienceCampus/

Az előadásokkal elsősorban a természettudományok iránt érdeklődő
középiskolásokat célozzuk meg, de minden érdeklődőt szeretettel várunk!

A szervezők nevében üdvözlettel:
Asbóth János
BME Fizikai Intézet

  • [Fizinfo] BME Science Campus, május 29. - Hartlein Károly, Janos Asboth, 05/28/2020