fizinfo - [Fizinfo] Szemináriumok - Seminars: Bódi Balázs

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Szemináriumok - Seminars: Bódi Balázs

  • From: Szeminárium koordinátor <szfi-seminar AT wigner.mta.hu>
  • To: SZFI Szeminárium <seminar AT szfki.hu>,Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Cc: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Szemináriumok - Seminars: Bódi Balázs
  • Date: Thu, 13 Feb 2020 06:26:02 +0100 (CET)

SZFI SzemináriumBódi BalázsMTA Wigner FK SZFIMagasrendű felharmonikusok
keltésének kontrollja nemesgáz atomokon és klasztereken (PhD házivédés)2020.
február 18. kedd, 10.00, KFKI Telephely, I. épület 1. emeleti
TanácsteremDoktoranduszi munkám során magasrendű felharmonikuskeltéssel
foglalkoztam, melynek keretében elsőként egy ún. fényhullám-szintetizátor
eszköz modelljét készítettem el, amely a bemenetére érkező szélessávú fehér
fényt spektrális csatornákra osztja, majd azokat külön módosítva egyesíti,
így az optikai ciklushossznál rövidebb impulzusok kelthetők vele. Elsőként
megvizsgáltam, hogy ezzel az eszközzel milyen lehetőség nyílik magasrendű
harmonikuskeltés kontrolljára. Ennek során attoszekundumos rövidimpulzust,
hangolható késleltetésű kettősimpulzust és változtatható központi
hullámhosszú attoszekundumos impulzus generálását mutattam ki és ezek
tulajdonságait elemeztem. Munkám kísérleti részében nemesgázatomokból álló
van der Waals klasztereken keltettem magasrendű felharmonikusokat, és
megállapítottam hogy az elektron csak azon az atomon rekombinálódhat amelyből
kilépett. Ezzel egy, az attofizikai szakirodalomban sok vitát kiváltó kérdést
tisztáztam.&nbsp;Minden érdeklődőt szívesen látunk! - Everyone is welcome to
attend.Juhász Róbertszfi-seminar AT wigner.mta.hu

  • [Fizinfo] Szemináriumok - Seminars: Bódi Balázs, Szeminárium koordinátor, 02/13/2020