fizinfo - [Fizinfo] Mozgó testek gravitációja: Sarkadi Dezső válasza

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Mozgó testek gravitációja: Sarkadi Dezső válasza

  • From: Sarkadi Dezső <dsarkadi AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Mozgó testek gravitációja: Sarkadi Dezső válasza

Válasz a mozgó testek gravitációjáról szóló dolgozatom visszhangjáról.
Február 16-án Pakson megtartottam az előadásomat a mozgó testek
gravitációjáról,
amin egy fizikus vett részt. Az előadásom inkább megbeszélés volt, a felmerült
kérdések egy részét sikerült tisztázni. Maradt egy fontos probléma, ami a
mozgó
testek gravitációjára talált képlettel szemben merült fel. Sajnos, az
feltételezett
gravitációs erőképlet valóban hibásra sikeredett, de maga a kísérlet és a
tapasztalt
erős (vonzó és taszító) gravitációs hatás valóságos, tényszerű. Tanulság, egy
hibás
elméleti képlet is jó eredményre vezethet egy kísérlet értelmezésére.
A hibás gravitációs képletet kijavítottam, amivel elvégeztem a gravitációs
kísérletem
sikeres szimulációját. A dinamikus gravitáció javított képlete

F=G^(1/2)*m1*m2*(v1-v2)/[(r1-r2)/2]^2.

Megköszönöm Hajnal Zoltán észrevételét a fizinfo 2019. február 14-i levelében,
a hibás
dinamikus gravitációs képlet az ingakísérletemben jó eredményt adott (ennek
okát közben
tisztáztam) és ez sajna elvakított. Figyelemre méltó tanulság az elméleti
fizikusoknak!!
Ugyancsak fontosnak tartom Holl András észrevételét a fizinfo 2019. február
10-i levelében.
Hozzáfűzöm: A viXra.org, az academia.edu és a scribd.com internetes
publikációs fórumok
valóban nem végeznek minőségbiztosítást, de úgy tűnik, fontos lehet a
Kiadóknak,
hogy azok a tudományos ötletek, gondolatok, melyek a jelen tudományos világban
nem
ismertek, nem elfogadottak, azért maradjanak meg, hátha a jövőben még fontosak
lehetnek.
Sarkadi Dezső
dsarkadi AT gmail.com
mobil: +36-202393141

  • [Fizinfo] Mozgó testek gravitációja: Sarkadi Dezső válasza, Sarkadi Dezső, 02/17/2019