fizinfo - Re: [Fizinfo] matektanárkerestetik

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] matektanárkerestetik

  • From: Bihari Gábor <bihari.gabor AT science.unideb.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] matektanárkerestetik
  • Date: Tue, 4 Sep 2018 13:41:18 +0200 (CEST)

Bár én sem vagyok szakértő a témában, én is meglepődtem amikor ma reggel a
híradóban ecsetelték, hogy a tanárhiány miatt a végzős hallgatókat szeretnék
bevonni az oktatásba bizonyos állami szervek. Csak azt nem tudom, miért
gondolják ezek a szervek, hogy a fizikus nem tud fizikát, a matematikus
matematikát tanítani középiskolában? Hogy jobb az énektanár, vagy a technika
tanár erre a célra? Mindeközben fizikusok, vegyészek, matematikusok
kénytelenek állást keresni szakterületükön kívül. Egy ismerősöm például a 4
évvel ezelőtti KLIK büntetőhadjárat miatt 30 éves tanítási gyakorlattal volt
kénytelen otthagyni a tanári pályát, mert vegyész (és nem kémia szakos tanár)
végzettséggel tanított kémiát egy gimnáziumban.

Bihari Gábor