fizinfo - [Fizinfo] "Alkímia Ma" előadás április 19-én

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] "Alkímia Ma" előadás április 19-én

  • From: "Vesztergom Soma" <vesztergom AT chem.elte.hu>
  • To: Fizinfó <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] "Alkímia Ma" előadás április 19-én
  • Date: Tue, 17 Apr 2018 22:48:42 +0200

Kedves Kémiatanár Kollégák, Tisztelt Érdeklődők!
Ezúton szeretném felhívni figyelmüket az ELTE Kémiai Intézetének
szervezésében zajló “Alkímia Ma” programsorozatra, amelynek idei évadzáró
előadását 2018. április 19-én Dr. Kele Péter tudományos főmunkatárs (MTA
Természettudományi Kutatóközpont) tartja És lőn világosság címmel . Az
előadásban arról hallunk majd, hogy miként lehet az élő szervezet sejtjeit
rábírni olyan fehérjék termelésére, melyekben egy aminosavat kicseréltünk;
illetve, hogy miként lehet e csere-aminosavakon keresztül fehérjéket jelölni,
hogy azok finomszerkezetéről információt nyerjünk.
Évadzáró előadásról lévén szó, hagyományainkhoz híven a programot elsőéves
kémia BSc szakos hallgatóink látványos – izgalmas robbantásokkal, lángokkal,
színekkel teli – kísérleti bemutatója követi.
Kérem, amennyiben idejük és elfoglaltságaik megengedik, látogassanak el az
előadásra, és hozzanak magukkal minél több, a kémia és a természettudományok
iránt érdeklődő középiskolás diákot!
Az előadás 2018. április 19-én csütörtökön, 17:00 órakor kezdődik az ELTE
Lágymányosi Campusán, az északi épület 0.83-as számú Eötvös előadójában (1117
Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A). (Térkép...)
Az “Alkímia Ma” programsorozat további előadásairól a
http://www.chem.elte.hu/alkimia_ma weboldalon tájékozódhatnak. Ugyanitt
érhető el nyár elejétől a következő, 2018–2019-es évad programja is.
Szeretettel várom Önöket!
Üdvözlettel,
Vesztergom Soma
egyetemi adjunktus, az “Alkímia Ma” programsorozat házigazdája
Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Intézet
1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 1. em. 149
Tel.: 06-1 372-2500/1505 mellék
E-mail:
vesztergom AT chem.elte.hu

  • [Fizinfo] "Alkímia Ma" előadás április 19-én, Vesztergom Soma, 04/17/2018