fizinfo - [Fizinfo] Az Űrhajózás Napja, együttműködésben az MTA Wigner Fizikai Kutatóközponttal a Csopában

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Az Űrhajózás Napja, együttműködésben az MTA Wigner Fizikai Kutatóközponttal a Csopában

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: Észlelő amatőrcsillagászok fóruma <leonidak AT mcse.hu>, FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Az Űrhajózás Napja, együttműködésben az MTA Wigner Fizikai Kutatóközponttal a Csopában
  • Date: Thu, 12 Apr 2018 07:28:49 +0200

www.galileowebcast.hu

Élő közvetítésünk április 12-én (csütörtökön) 10-től 15 óráig:
Csopa Visszaszámlálás 2018 - Az Űrhajózás Napja, együttműködésben az MTA Wigner Fizikai Kutatóközponttal

1961 április 12-én a Szovjetunióban Föld körüli pályára bocsátották a világ első embert szállító űrhajóját, fedélzetén Jurij Gagarin repülő őrnaggyal. Erre emlékezik AZ ŰRHAJÓZÁS NAPJA.

2018. április 12-én, csütörtökön rendhagyó program várja a hozzánk látogató iskolai csoportokat: a Magyar Tudományos Akadémia Wigner Fizikai Kutatóközpontjának munkatársai látogatnak el az óbudai Csopába, hogy első kézből nyújtsanak információt az űrkutatás legújabb eredményeiről, a hazai mérnökök, fizikusok nemzetközi űrprojektekben végzett munkájáról. A részletes program: erre a címre kattintva olvasható

A tervezett előadások:

-- A misszió: Szalai Sándor, főmunkatárs: Cassini - a Szaturnusz és holdjainak nyomában
-- B misszió: Erdős Géza, tudományos tanácsadó: Hogyan hozhatunk létre a világűrhöz hasonló mágneses teret itt a földön?
-- C misszió: Király Péter, aki Stephen Hawkinggal is találkozott: A bolygókon túl - Hol járnak most a Voyagerek? Hogyan segítik a világegyetem megismerését?
-- D misszió: Nagy János, csoportvezető: Az űrkutatás technikai kihívásai

-- E misszió: Szabó József, szakértő: A magyar űrhajósok kiképzése
-- Díszvendégünk: Buczkó Imre, dandártábornok, az MH Pápai Bázisrepülőtér egykori bázisparancsnoka, nyugalmazott Mig 21-es vadászpilóta, tartalékos űrhajós
-- F misszió: Vizi Pál, fejlesztőmérnök: Az űrkutatás legújabb eredményei és a jövő

  • [Fizinfo] Az Űrhajózás Napja, együttműködésben az MTA Wigner Fizikai Kutatóközponttal a Csopában, Tepliczky István, 04/12/2018