fizinfo - [Fizinfo] "Alkímia Ma" előadás február 22-én

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] "Alkímia Ma" előadás február 22-én

  • From: "Vesztergom Soma" <vesztergom AT chem.elte.hu>
  • To: Fizinfó <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] "Alkímia Ma" előadás február 22-én
  • Date: Mon, 19 Feb 2018 21:18:28 +0100

Kedves Kémiatanár Kollégák, Tisztelt Érdeklődők!
Ezúton szeretném felhívni figyelmüket az ELTE Kémiai Intézetének
szervezésében zajló “Alkímia Ma” programsorozatra, amelynek keretében 2018.
február 22-én Dr. Bánóczi Zoltán egyetemi adjunktus, az MTA-ELTE Peptidkémiai
Kutatócsoportjának munkatársa tart előadást Peptidek mint trójai falovak
címmel . Az előadásban olyan különleges molekulákról (peptidekről) lesz szó,
amelyek a sejtmembrán anyagmozgást meggátló funkcióit kijátszva képesek
bizonyos (pl. gyógyszer) molekulák célzott sejtbejuttatására. Az előadást
követően Dr. Róka András, az ELTE Kémiai Intézetének munkatársa bemutat
néhány, tanulók által is kivitelezhető, érdekes kísérletet.
Az Alkímia Ma előadások célja a középiskolások természettudományos
érdeklődésének felkeltése, illetve tudásuk – akár az érettségi követelményeit
meg is haladó – bővítése. Minden előadást kísérleti bemutató követ, amelynek
tematikáját igyekszünk az előadáséhoz igazítani. Ezzel elsősorban azon
tanulók kapnak pótolhatatlan segítséget, akik olyan középiskolákból érkeznek,
amelyekben nincs mód tanórai kísérletezésre. Emellett a kísérleti bemutatók
természetesen arra is alkalmasak, hogy a kémiatanár kollégák egy-egy szakkör
vagy tanóra anyagához ötletet merítsenek.
Kérem, amennyiben idejük és elfoglaltságaik megengedik, látogassanak el az
előadásra, és hozzanak magukkal minél több, a kémia és a természettudományok
iránt érdeklődő középiskolás diákot!
Az előadás 2018. február 22-én csütörtökön, 17:00 órakor kezdődik az ELTE
Lágymányosi Campusán, az északi épület 0.83-as számú Eötvös előadójában (1117
Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A). (Térkép...)
Az “Alkímia Ma” programsorozat további előadásairól a
http://www.chem.elte.hu/alkimia_2017_18 weboldalon tájékozódhatnak.
Szeretettel várom Önöket!
Üdvözlettel,
Vesztergom Soma
egyetemi adjunktus, az “Alkímia Ma” programsorozat házigazdája
Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Intézet
1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/A, 1. em. 149
Tel.: 06-1 372-2500/1505 mellék
E-mail:
vesztergom AT chem.elte.hu

  • [Fizinfo] "Alkímia Ma" előadás február 22-én, Vesztergom Soma, 02/19/2018