fizinfo - Re: [Fizinfo] EPS kérdőív: 'Open Science and Career Development'

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] EPS kérdőív: 'Open Science and Career Development'

  • From: "Andras Holl" <holl AT konkoly.hu>
  • To: prof.verhas AT gmail.com,fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] EPS kérdőív: 'Open Science and Career Development'
  • Date: Wed, 17 Jan 2018 20:46:34 +0100

Tisztelt Kollégák!

Engedjék meg, hogy a Steven Weinberg idézetet
Parafrazálva reagáljak. Az ornitológia eredményei
közé tartozik a ramsari egyezmény által védett
vizes élőhelyek listája. A madaraknak van haszna
az ornitológiából, bár természetesen nem tudnak
róla. Az Open Science is hasznos a kutatóknak,
mégha nem is feltétlenül vannak tudatában ennek.

Szerencsétlen, ha egy kutató egy újabb adminisztrációs
teherként találkozik a kérdéssel (kérdőív), szerencsés, ha
valamilyen problémára való megoldásként.

Az Open Access nem azonos a predátor (parazita)
kiadókkal, sem a multinacionális kiadók által promotált
magas OA megváltási díjakkal vagy Article Processing
Charge-okkal - bár természetesen van összefüggés.
Sokkal inkább a CERN által szervezett SCOAP3-at,
az arXIv-ot, a SciPost-ot ajánlanám a kérdés iránt
érdeklődő, ám tájékozatlan kollégák figyelmébe. Esetleg
telepítsék a böngészőjükbe az Unpaywall-t.

Üdvözlettel: Holl András

On Tue, 16 Jan 2018 22:54:33 +0100, verhas wrote

Andras Holl / Holl Andras e-mail:
holl AT konkoly.hu