fizinfo - Re: [Fizinfo] EPS kérdőív: 'Open Science and Career Development'

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] EPS kérdőív: 'Open Science and Career Development'

  • From: verhas AT phy.bme.hu
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] EPS kérdőív: 'Open Science and Career Development'
  • Date: Tue, 16 Jan 2018 22:54:33 +0100

Én elkezdtem (hazafiúi érzésb~ol? talán) kitölteni a kérd~o ívet. A
második oldalig jutottam, és ott lel~ottem a browsert.
Ma kaptam egy levelet régi évfolyamtársamtól:

Tetszik nekem Steven Weinberg Nobel-díjas fizikusnak egy mondása; azzal
együtt,
hogy ez a vélemény biztosan túlzó és talán rosszindulatú is. Mindenesetre Így
szól:.

"A természettudósoknak annyi hasznuk van a tanaikkal foglalkozó
filozófiából, mint a madaraknak az ornitológiából."

Na ebb~ol sem lesz sokkal több.
1.) A kérdez~ok élvezkednek a HTML adta data validation
lehet~oségeivel. Elfelejtik, hogy vannak öregek, akik ifjuságukat
Európa keleti felében élték, akikre magyarázat nélkül a kérdések
egy része értelmetlen. Mikor szereztem PhD-t? Semikor. Rossz.
A tudományok doktora címem alapján némi oklevél kiállítási díj
ellenében megkaptam. Végül is szereztem. Pénzért. Ez sem
igazán igaz, de nincs hova beírni. M^uszaki dr.? Nem az. Fizikai
tudomány kandidátusa? Az sem az. Kémia Tudomány doktora,
habilitáció? Csak egy évszám adható meg. Melyiké? Ett~ol senki
nem lesz okosabb. Akkor mire lesz jó a kérd~oív? Semmire.
2.) Vagyis bürokratikus. Ha kitöltöm, én is segítek púpot venni a
hátunkra, jobb és könnyebb életet a 200 dolláros papagályoknak.
Ezt is azok találták ki.
3.) A következ~o csak számot elfogadó rubrika is hasonló.
4,) Az open access folyóiratokról az a véleményem, hogy azok a
tudomány parazitái. Szporodnak, mint es~o után a gombák, és a
tudomány irányítók malmára hajtják csak a vizet. Így annyi
publikáció születik amit még számítógéppel sem lehet emberi
érthetöségig feldolgozni. Akik idézettségre vadásznak, netán arra,
hogy hányan tekintették meg vagy töltötték le azok tudják a
népszer^u kulcsszavakat. Guglizáskor sem eredmény ha 63 millió
találat van 0.4s alatt. Azt hiszem nektek nem kell tovább
magyaráznom. Próbáljatok csak rákeresni, hányan javasoltak
megoldást az elektromosan töltött test mozgás egyenletének run
away megoldásának megszüntetésére, és arra, hogy ez milyen
szükséges változtatást követel a Maxwell egyenletekben.
Azt hiszem nem kell tovább bizonyítanom, hogy ez a felmérés is
a tudománytól idegen f~onökök szaporításához vezethet csupán
Dawkins szerint alapvet~oen hazug világunkban.
prof. Dr. Verhás József