fizinfo - [Fizinfo] Az űrhajózás hőskora - Gagarintól a Holdprogramig - este 6-tól

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Az űrhajózás hőskora - Gagarintól a Holdprogramig - este 6-tól

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Az űrhajózás hőskora - Gagarintól a Holdprogramig - este 6-tól
  • Date: Wed, 29 Nov 2017 09:31:26 +0100

www.galileowebcast.hu

Élő közvetítésünk november 29-én, szerdán 18 órától:
Zsombok Gábor: Az űrhajózás hőskora - Gagarintól a Holdprogramig
("Csillagászati hónap Esztergomban" előadássorozat)

1961. április 12-én az ember kijutott a világűrbe - ezzel kezdetét vette az emberes űrhajózás fejlődésének legintenzívebb fejlődési szakasza, aminek végén az emberiség követei eljutottak a Holdra. A repülés hőskorához hasonló, ugrásszerű fejlődést az akkori nagyhatalmak hidegháborús versengése tette lehetővé. Az akkor még titkos adatok, naplók azóta már széleskörűen ismertek lettek, így több mint ötven év távlatából az űrhajózás hőskora a maga teljességében vizsgálható.

  • [Fizinfo] Az űrhajózás hőskora - Gagarintól a Holdprogramig - este 6-tól, Tepliczky István, 11/29/2017