fizinfo - [Fizinfo] 60 éve repült a Szputnyik 1. - élőben!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] 60 éve repült a Szputnyik 1. - élőben!

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] 60 éve repült a Szputnyik 1. - élőben!
  • Date: Wed, 22 Nov 2017 11:14:50 +0100

www.galileowebcast.hu

Nagy László: Az űrkutatás hőskora - 60 éve repült a Szputnyik 1.
Élő közvetítésünk november 22-én, szerdán 18 órától:
("Csillagászati hónap Esztergomban" előadássorozat)

Az 50-es évekre a tudomány es technika eljutott arra a szintre, hogy a világűr felfedezése már nem csak fantáziálások tárgya legyen, hanem kézzel fogható közelségbe került. Már csak idő kérdese volt, hogy melyik nagyhatlom állítja pályára az első műholdat. Az általános közvélekedés az Egyesült Államok sikerét várta, amikor a Szovjetunió 1957 október 4-én váratlanul meglepte a világot, és pályára állította a Föld első mesterséges holdját a Szputyik 1-et. Erre az időszakra emlékezünk az évforduló kapcsán.

Az esztergomi Regiomontanus Csillagászati Klub és a TIT Komárom-Esztergom Megyei Egyesület előadássorozata A Művelődés Házában (egykori Technika Háza). Elérhetősége: Esztergom, Imaház u. 2/A.

  • [Fizinfo] 60 éve repült a Szputnyik 1. - élőben!, Tepliczky István, 11/22/2017