fizinfo - [Fizinfo] Tanároknak Európai Verseny!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Tanároknak Európai Verseny!

  • From: sukosd <sukosd AT reak.bme.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Tanároknak Európai Verseny!
  • Date: Mon, 10 Apr 2017 18:34:15 +0200

Kedves Kollégák!

Felhívom figyelmüket a Science on Stage Europe alábbi projektjére, és a hozzá kapcsolódó *versenyre*, amelyre 2017. május 31-ig lehet nevezni.

Üdvözlettel,
Sükösd Csaba.

*FUTBALL A TERMÉSZETTUDOMÁNYOK OKTATÁSÁBAN*

Hogyan számoljuk ki egy labda repülési ívét? Mitől „csavarodik” a labda szabadrúgásnál? Milyen típusú füvet használnak a futballpályákon? Miért hordanak a labdarúgók GPS érzékelőket?

A futball nem csak sport és játék – nagyon komoly tudományos alapjai is vannak! A Science on Stage, a műszaki- és természettudományokat (STEM ) tanító tanárok európai hálózata a SAP által támogatottiStage 3 projekt <http://30070.seu.cleverreach.com/c/26370612/052fac79ee8-on7mgz> eredményeképpen kiadott egy új oktatási kiadványt „Futball a Természettudományok Oktatásában” címmel. Ez az anyag magyar nyelven is ingyenesen letölthető <http://szinpadon-a-tudomany.hu/FutballSTEM.pdf>– további hét európai nyelv mellett.
A kiadvány fordítását a Science on Stage Europe szorgalmazta és intézte, mivel a non-profit egyesület deklarált célja, hogy egész Európában hozzáférhetővé tegye a jó tanítási gyakorlatokat a pedagógusok számára.
Szerencsére Európában és Magyarországon is sok jó tanár van, akinek vannak szakmailag kiváló és kreatív ötletei arra, hogy hogyan kell lelkesíteni a diákokat a természettudományok szeretetére! Büszkék vagyunk arra, hogy Gajdosné Szabó Márta kémiatanárnő is részt vett ennek a kiadványnak a fejlesztésében.

A kiadvány fordítása a SAP által támogatott újabb projekt – az „Európai STEM Liga <http://www.science-on-stage.eu/page/display/3/91/0/european>” – segítségével valósulhatott meg. Ennek a projektnek a keretében a Science on Stage hálózat *nemzetközi versenyt hirdet STEM tanárok számára* Európa-szerte, felszólítva őket, hogy saját kreatív módszereik és ötleteik alapján hajtsák végre a „Futball a Természettudományok Oktatásában <http://szinpadon-a-tudomany.hu/FutballSTEM.pdf>” című kiadványban javasolt tanítási módszereket és ötleteket az iskolájukban. A legjobb 11 csapat meghívást kap a „European Code Week 2017 <http://codeweek.eu/>” (2017. október 7-22.) keretében megtartásra kerülő nemzetközi záró eseményre és eredményhirdetésre a dortmundi Német Futball Múzeumba. Számítunk magyar tanárok részvételére és sikerére is! *Nevezni 2017. május 31-ig lehet *a European STEM League <http://www.science-on-stage.eu/page/display/3/91/0/european> honlapján*
*