fizinfo - [Fizinfo] Einstein film

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Einstein film

  • From: Foldes Istvan <foldes.istvan AT wigner.mta.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Einstein film
  • Date: Wed, 22 Feb 2017 12:28:22 +0100

Tisztelt Kollégák!

Többünket érdekelhet ez a dokumentumfilm:

A Magyar Újságírók Országos Szövetsége, a Friedrich Ebert Alapítvány és a Nagy Imre Társaság Budapesti Szervezete bemutatja a
HELLÓ EINSTEIN
című, német-francia-spanyol-magyar koprodukcióban készült, két részes életrajzi játékfilmet.
A film kezdeményezője és német producere André Libik volt.
A hétköznapi emberek körében Einstein vált a legmagasabb fokú zsenialitás szinonimájává, arcképe egyike a legismertebbeknek a világon.
Részlet Albert Einstein 1946-ban írott önéletrajzából:
"...szinte fanatikus szabadgondolkodóvá váltam, amihez az az érzés társult, hogy az állam szántszándékkal hazudik az ifjúságnak.
Ennek az élménynek az lett a következménye, hogy bizalmatlan lettem minden tekintéllyel szemben, szkeptikussá lettem a mindenkori társadalmi környezetben élő meggyőződésekkel szemben”
A rendezvény nyilvános és ingyenes.
A filmet két részben vetítik - a két rész között rövid kávészünettel.
A vetítés utáni beszélgetést a film producere, André Libik moderálja.
A vetítés ideje: Február 24. péntek 15.00-20-00
Helyszín: MÚOSZ székháza,
Vörösmarty u. 47/a., Budapest, 1064

Földes István

---

  • [Fizinfo] Einstein film, Foldes Istvan, 02/22/2017