fizinfo - [Fizinfo] TIT Uránia Csillagászati Szabadegyetem - indítás Dr. Gazda Istvánnal. élőben!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] TIT Uránia Csillagászati Szabadegyetem - indítás Dr. Gazda Istvánnal. élőben!

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] TIT Uránia Csillagászati Szabadegyetem - indítás Dr. Gazda Istvánnal. élőben!
  • Date: Thu, 19 Jan 2017 10:15:18 +0100

www.galileowebcast.hu

Következő élő közvetítésünk január 19-én, csütörtökön 19 órától:

Dr. Gazda István tudománytörténész:
Reneszánsz csillagászat, reneszánsz tudomány
(TIT Uránia Csillagászati Szabadegyetem)

Európában a XV. század (reneszánsz kor) előtt a csillagászati ismereteket a katolikus egyház ideológiája határozta meg. A reneszánsz idején azonban fokozatosan újra "felfedezték" az ókori gondolkodók és természettudósok (főként Arisztotelész) munkáit, és ez új ismeretek megszerzésére irányuló törekvéseket indított el. (Regiomontanusra emlékezve)