fizinfo - [Fizinfo] A Föld nehézségi erőterének észlelése gravimetriai műholdakkal - du. 6-tól, élőben!

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A Föld nehézségi erőterének észlelése gravimetriai műholdakkal - du. 6-tól, élőben!

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] A Föld nehézségi erőterének észlelése gravimetriai műholdakkal - du. 6-tól, élőben!
  • Date: Wed, 26 Oct 2016 08:25:54 +0200

www.galileowebcast.hu

Következő élő közvetítésünk október 26-án, szerdán 18 órától:

Dr. Földváry Lóránt: A Föld nehézségi erőterének észlelése gravimetriai műholdakkal
(Garai Géza Szabadegyetem, Székesfehérvár)
A Garai Géza Szabadegyetem 25., jubileumi előadása

A Föld nehézségi erőterét a legnagyobb mértékben tömegvonzása alakítja ki. A nehézségi erőteret mérve közvetett információt nyerünk a Föld belső tömegeloszlásáról és a felszínén jelentkező tömegvonzási hatásokról. Műholdak segítségével lehetőségünk van a nehézségi erőtér globális meghatározására, ismereteket nyújtva szárazföldön nem, vagy csak nehezen elérhető helyek, továbbá felszín alatti tömegviszonyokról is. Jelen előadásban áttekintjük a műholdas gravimetria jelenét és jövőjét, az elmúlt évtizedekben elért eredményeit, továbbá kitekintést adunk a napjainkban égető problémákra adott válaszokra, így egyes víztározók esetén az édesvízkészlet mennyiségére, vagy a sarki jégsapkák olvadásának ütemére.

Az előadás helyszíne: Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Kar - Székesfehérvár, Pirosalma u. 1-3., 101. terem

  • [Fizinfo] A Föld nehézségi erőterének észlelése gravimetriai műholdakkal - du. 6-tól, élőben!, Tepliczky István, 10/26/2016