fizinfo - [Fizinfo] DE Szilárdtest Fizikai Tanszék szemináriuma (időpont változás)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] DE Szilárdtest Fizikai Tanszék szemináriuma (időpont változás)

  • From: Katona Gábor <katona.gabor AT science.unideb.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] DE Szilárdtest Fizikai Tanszék szemináriuma (időpont változás)
  • Date: Tue, 7 Jun 2016 14:49:02 +0200

* Debreceni Egyetem Szilárdtest Fizikai Tanszék *
* *
* SZEMINÁRIUM *

Az alábbi szeminárium időpontja technikai okokból
újra változott.

IDŐPONT VÁLTOZÁS
2016. június 15. (szerda)
14:30

Tomán János
Debreceni Egyetem
Szilárdtest Fizikai Tanszék

Sztochasztikus Kinetikus Átlagtér Modell -
Egy új kinetikus Monte Carlo?

Debreceni Egyetem, Szilárdtest Fizikai Tanszék
Előadó terem
Debrecen, Bem tér 18/b.

Absztrakt:
Idén került publikálásra a Debreceni Egyetem és a
Cherkasy-i Egyetem kutatói által közösen fejlesztett,
új szimulációs módszer, ami atomi skálájú atommozgási
folyamatok modellezésére alkalmas. [1,2]
A módszer Martin-Erdélyi-Beke kinetikus átlagtér
elméletén alapszik, de azt Langevin-zaj hozzáadásával
3 dimenziós sztochasztikus modellé alakítottuk, aminek
eredményei a kinetikus Monte Carlo szimulációkéhoz
hasonlíthatók. Megjegyzendő azonban, hogy a program
erőforrásigénye kisebb, és implementációja is egyszerűbb.
Az, hogy a két módszer egymás riválisa-e, avagy együttes
alkalmazásuk célszerű, még a jövő rejtélye.
A csoport tagjai a http://skmf.eu honlapon szabadon hozzá-
férhetővé tették a számítógépes szoftvert és programkódot,
és a modell további fejlesztési fázisainál is szeretnék
ezt a szokást fenntartani.

[1] Erdélyi Z., Pasichnyy M., Bezpalchuk V., Tomán J.J.,
Gajdics B., Gusak A.M., Stochastic Kinetic Mean Field Model,
Computer Physics Communications 204: pp. 31-37. (2016)
http://dx.doi.org/10.1016/j.cpc.2016.03.003.

[2]
https://www.researchgate.net/publication/300088422_Stochastic_kinetic_mean_field_model

Minden érdeklődőt szívesen látunk.