Skip to Content.
Sympa Menu

fizinfo - Re: [Fizinfo] Kvantumos Huzasok

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

List archive

Re: [Fizinfo] Kvantumos Huzasok


Chronological Thread 
  • From: Andras Lorincz <lorincz AT inf.elte.hu>
  • To: "Fizinfo AT lists.kfki.hu" <Fizinfo AT lists.kfki.hu>, "Geza I. Mark" <mark AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Kvantumos Huzasok
  • Date: Wed, 20 Apr 2016 10:10:11 +0000
  • Accept-language: en-US
  • Authentication-results: smtp1.kfki.hu (amavisd-new); dkim=pass (1024-bit key) header.d=ikelte.onmicrosoft.com
  • Authentication-results: lists.kfki.hu; dkim=none (message not signed) header.d=none;lists.kfki.hu; dmarc=none action=none header.from=inf.elte.hu;
  • Spamdiagnosticmetadata: NSPM
  • Spamdiagnosticoutput: 1:23

Röviden: "Tréfás".


Hosszabban:

Ha a Krotov módszer nem elég jó (Ref. 14), az nem jelenti azt, hogy a Krotov
algoritmus a legjobb.

Az, hogy a Nature News and Views szerint

"Humans are better than computers at performing certain tasks because of
their intuition and superior visual processing"

egészen elképesztően üres állítás. Certain tasks? Melyek? Computer
algorithms? Melyik?

Az egyik szerző (Sherson) szerint

“We should try to be more spontaneous and intuitive about problem solving.”

- Spontaneous: véletlen keresés ??

- Intuitive: megérzi a megoldást ??

teljesen OK, teljesen igaza van. A "hogyan"-ra mondjon valamit. A spontán
keresés már megy.


Andras

_________________________
Andras Lorincz
ECCAI Fellow
email:
lorincz AT inf.elte.hu
home: http://people.inf.elte.hu/lorincz
bio:
http://lifeboat.com/ex/bios.andras.lorincz<https://ujmail.inf.elte.hu/owa/redir.aspx?C=e8f756b9213044c5a01b702558318ef8&URL=http%3a%2f%2flifeboat.com%2fex%2fbios.andras.lorincz>
Department of Software Technology and Methodology
Eotvos Lorand University<http://www.elte.hu>
Budapest, Hungary


________________________________
From:
fizinfo-request AT lists.kfki.hu

<fizinfo-request AT lists.kfki.hu>
on behalf of Geza I. Mark
<mark AT sunserv.kfki.hu>
Sent: Tuesday, April 19, 2016 4:02 PM
To:
Fizinfo AT lists.kfki.hu
Subject: [Fizinfo] Kvantumos Huzasok

*-----------------------------------------------------------------------*
| E L F T H I R A D O |
| Az Eotvos Lorand Fizikai Tarsulat informacios es vita-lapja |
|-----------------------------------------------------------------------|
| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-43 |
|-----------------------------------------------------------------------|
| A megjelent cikkek tartalmaert teljes egeszeben bekuldojuk felelos. |
*-----------------------------------------------------------------------*
Tisztelt Kollégák!

Ajánlom figyelmetekbe az alábbi anyagokat:

Sørensen, J. J. W. H. et al. Nature 532, 210–213
(2016).
Sørensen, J. J. W. H. et al.: Exploring the quantum speed limit with computer
games;
games
Exploring the quantum speed limit with compute< /span>r
games
Exploring the quantum speed limit with computer
games
Exploring the quantum speed limit with computer
game
Nature 532, 210–213 (2016).
Sørensen, J. J. W. H. et al. Nature 532, 210–213
(2016).

http://www.nature.com/news/human-mind-excels-at-quantum-physics-computer-game-1.19725
http://www.nature.com/multimedia/podcast/nature/v532/n7598/nature-2016-04-14.mp3

Röviden arról van szó, hogy az Aarhus-i egyetemen kvantumszámítógép irányába
folytatnak kutatást és azt a problémát akarják megoldani, hogyan lehet elég
gyorsan elvégezni a a kvantum számítási műveleteket, hogy még a külső hatások
ne rázzák szét a kvantum koherenciát. Először számítógépes optimalizációval
próbálkoztak, de mivel az optimalizációs feladat sokdimenziós, eszükbe
jutott, hogy kihasználják az emberi agy hatalmas számítási kapacitását. Ehhez
egy megfelelő interfész felületet kellett létrehozni a tudományos feladat és
az emberi agy között és ez nem más lett, mint egy számítógépes játék, a
"Quantum Moves":

https://www.scienceathome.org/games/quantum-moves/game

A játékban egy potenciálgödröt kell mozgatni, amelyben egy (időfüggő)
hullámfüggvényt látunk. A mozgatást úgy kell végezni, hogy egyrészt minél
gyorsabban elérjünk bizonyos megadott célokat, másrészt "ne lötyögjön ki a
hullámfüggvény" a "potenciál vödörből".

A cikk szerint az emberi játékosok jobb megoldásokat találnak, mint a
számítógépes optimalizáció, de a legjobb eredményt úgy kapták, ha az emberi
játékosok eredményeit a géppel tovább optimalizálták.

Márk Géza



*-----------------------------------------------------------------------*
| A FIZINFO a fizikus informacios rendszer resze |
| |
| Cikk, hozzaszolas a |
| |
|
fizinfo AT lists.kfki.hu
|
| |
| cimre kuldheto. Ilyenkor a subject-sorba a cikk cimet kell irni. |
| A cikk szovege a level torzse. Ez sima szoveg legyen! |
| |
| Informacio: https://mailman.kfki.hu/sympa/info/fizinfo |
| |
| A beerkezo levelek feldolgozasat program vegzi. Az emberi valaszt |
| igenylo kerest, kerdest az alabbi cimre lehet megirni: |
| |
|
listsadm AT mail.kfki.hu
|
| |
*-----------------------------------------------------------------------*







Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page