fizinfo - Re: [Fizinfo] Vá: Fwd: finomszerkezeti állandó

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Vá: Fwd: finomszerkezeti állandó

  • From: Barcza Szabolcs <barcza AT szombat.konkoly.hu>
  • To: Horvath Istvan <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu, Könyvtár MTA Wigner FK <lib AT wigner.mta.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Vá: Fwd: finomszerkezeti állandó
  • Date: Tue, 1 Mar 2016 09:24:47 +0100 (CET)

On Mon, 29 Feb 2016, Horvath Istvan wrote:

| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |
A hivatkozott index cikk 15 eves.
Feltehetoen erre a Phys.Rev.Lett. cikkre hivatkoznak:
http://adsabs.harvard.edu/abs/2001PhRvL..87i1301W
azota Webb-ek tovabbi cikkei:
http://adsabs.harvard.edu/abs/2011PhRvL.107s1101W

Ez a cikk,
http://adsabs.harvard.edu/abs/2015MNRAS.454.3082W,
lezarasa egy kb 10 even at tarto bizonytalansagnak, amit az
valtott ki, hogy a MNRAS az ezredfordulo tajan megjelentetett
egy cikket a finomszerkezeti allando esetleges mas ertekerol, mint a jelenlegi. A kapott erteke es a hibahatar miatt gyakorlatilag
nulla a valoszinusege annak, hogy mas lett volna az alfa erteke
a kozmologiai tavolsagokban (multban), mint ma.
Barcza Szabolcs

Horvath Pista

MTA Wigner FK
K??nyvt??r<lib AT wigner.mta.hu>
2016.02.29. 14:11 >>>
Kedves FIZINFO olvas??k!

Tov??bb??tjuk egy fizika ir??nt ??rdekl??d?? olvas?? k??rd??s??t, akinek
szeretn??nk tudom??nyosan megfelel?? v??laszt adni. K??rj??k, hogy aki
kedvet ??rez, foglalja ??ssze egy laikus sz??m??ra is ??rthet?? m??don a
felvet??sre a v??laszt. Esetleg tov??bbi szakirodalom aj??nl??s??t is
sz??vesen fogadjuk.

" A k??rd??sem amire v??laszt keresek azzal kapcsolatos, hogy nemr??g
fedeztek fel a csillag??szok, hogy az ??gynevezett finomszerkezeti ??lland??
amit a modern fizika fedezett fel ??s ami a f??nysebess??g nagys??g????rt
felel??s a vil??gegyetem nem minden r??sz??ben azonos
http://index.hu/tudomany/alfa/ amib??l a fizikusok arra
k??vetkeztettek, hogy a finomszerkezeti ??lland?? megv??ltoztathat??, a
m??szaki tudom??nyok eszk??zeivel, ??s ha megv??ltoztathat??, akkor
megv??ltoztathat?? a f??nysebess??g fels?? hat??ra is ??s lehet??v?? v??lik a
f??ny ma ismert sebess??g??n??l gyorsabb utaz??s. A k??rd??sem arra
vonatkozna, hogy melyek a legf??bb technol??giai akad??lyai ma a m??szaki
tudom??nyok ter??n annak, hogy ezt a finomszerkezeti ??lland??t
megv??ltoztass??k. Milyen m??szaki er??forr??sok kellen??nek hozza amelyek
ma meg nincsenek meg, illetve milyen m??szaki probl??m??kat kellene
megoldani amelyek ma meg nincsenek megoldva?"

Ezt az e-mailt virus- es SPAM-szuresnek vetettuk ala a filter:mail
MessageLabs rendszerrel. Tovabbi informacio: http://www.filtermax.hu

This email has been scanned for viruses and SPAM by the filter:mail
MessageLabs System. More information: http://www.filtermax.hu

listsadm AT mail.kfki.hu

  • Re: [Fizinfo] Vá: Fwd: finomszerkezeti állandó, Barcza Szabolcs, 03/01/2016