fizinfo - [Fizinfo] A Világ keletkezése: ősrobbanás és/vagy teremtés? - Szfhvárról, élőben is

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] A Világ keletkezése: ősrobbanás és/vagy teremtés? - Szfhvárról, élőben is

  • From: Tepliczky István <level AT tepi.hu>
  • To: FIZINFO <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] A Világ keletkezése: ősrobbanás és/vagy teremtés? - Szfhvárról, élőben is
  • Date: Wed, 17 Feb 2016 09:53:36 +0100

www.galileowebcast.hu

Következő élő közvetítésünk február 17-én, szerdán 17 órától:

Horváth Dezső (MTA Wigner Fizikai Kutatóközpont):
A Világ keletkezése: ősrobbanás és/vagy teremtés?
(Hajmási József előadássorozat, Székesfehérvár)

A kozmológia a Világegyetem egészének szentelt tudomány: hogyan keletkezett, nyitott vagy zárt, statikus vagy fejlődő, miből van, mi a múltja és jövője. Napjaink egyik legizgalmasabb, leggyorsabban fejlődő tudományága számos kérdésével joggal tartja magát az újságok címoldalán. Bizonyos következtetései, mint a világegyetem gyorsuló tágulása, a sötét anyag és sötét energia túlsúlya a Világegyetemben, vagy a tér és idő kezdete az ősrobbanáskor, még a fizikus gondolkodását is megrázzák. Az előadás áttekinti a modern kozmológia kialakulását, az ősrobbanás elméletét és kísérleti bizonyítékait, valamint a megoldott és megoldatlan kérdések, problémák jelenlegi állását. Az előadó beszél különböző vallási irányzatok viszonyáról az ősrobbanáshoz, mint teremtéshez, végül összehasonlítja a kérdés fizikai és filozófiai vizsgálati módszereit.

A rendezvény helyszíne: Óbudai Egyetem, Alba Regia Műszaki Kar, Geoinformatikai Intézet - Székesfehérvár, Pirosalma utca 1-3., 101-es terem

  • [Fizinfo] A Világ keletkezése: ősrobbanás és/vagy teremtés? - Szfhvárról, élőben is, Tepliczky István, 02/17/2016