fizinfo - Re: [Fizinfo] TOP 1200 UNIVERSITIES BY GOOGLE SCHOLAR CITATIONS | Ranking Web of Universities

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] TOP 1200 UNIVERSITIES BY GOOGLE SCHOLAR CITATIONS | Ranking Web of Universities

  • From: Gábor Vattay <vattay AT elte.hu>
  • To: SIMON Ferenc <f.simon AT eik.bme.hu>
  • Cc: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] TOP 1200 UNIVERSITIES BY GOOGLE SCHOLAR CITATIONS | Ranking Web of Universities
  • Date: Wed, 30 Dec 2015 11:32:38 +0100

Kedves Mindenki,

Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy a lista úgy készül, hogy veszik
minden intézmény leghivatkozottabb 10 kutatóját. A leghivatkozottabbat
kihagyják és a maradék 9 hivatkozásait adják össze. A jövőben tervezik,
hogy esetleg 10 helyett nagyobbra veszik ezt a számot.

Úgy is lehet fogalmazni, hogy melyik intézmény képes megtartani, megfizetni
legalább 10 nagyon hivatkozott kutatót. Ha valahonnan elmennek a jó emberek,
akkor visszaesik a rangsorban.

EZT kell kommunikálni a döntéshozóknak!

Vannak a listán olyan intézetek is, ahol kb. 20 ember dolgozik, mégis
bekerülnek
az 1200 közé.

533 Santa Fe Institute USA 76244

Üdv:
Gábor

1. Only institutional profiles are chosen. If your university or your
faculty members are not included, please promote they set up (voluntarily)
their own Google Scholar Citations public profile with a normalized
(official) name of the university in the affiliation and using the
institutional email address.

2. Data from the top 10 public profiles of each university are
collected. This number of profiles is for allowing size independent
comparisons, but we will probably increase it significantly in the future.

3. The head of the list is excluded for improving
representativeness. For the rest of the top 10 (maximum 9 profiles) the
number of citations are added and the institutions are ranked in descending
order of this indicator. If there are several entries for the same author,
only the best profile is used penalizing not cleaning duplicates from the
list.

Prof. Gábor Vattay
Department of Physics of Complex Systems
Eötvös University, Budapest
Cell: +36 30 850 2614