fizinfo - Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes? (CO2-koncentráció)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes? (CO2-koncentráció)

  • From: Válas György <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Van-e globalis felmelegedes? (CO2-koncentráció)
  • Date: Tue, 27 Jan 2015 19:53:15 +0100 (CET)

On 27 Jan 2015 at 0:10, VARGA Gabor wrote: > kedves Gyuri,
> a geofizikusok és klimatológus-meteológusok körében nem
> működnek
> önkorrigáló visszacsatolások? nem tesznek semmit méréseik javítása
> végett? csak Hawai-n mérnek? gyorsan megnéztem: nem:
> http://www.matud.iif.hu/2012/02/09.htm
> ha levelemből valamit hasznosnak látsz, publikusan is
> felhasználhatod. üdvözlettel
> Gábor Kedves Gábor!
Az idézett cikk tényleg érdekes, de 1) Nem veszi figyelembe, hogy
egymillió évre visszamenőleg kimutatták, hogy a CO2 légköri koncentrációja
minden interglaciálisban nő, tehát most is emberi beavatkozás nélkül nőnie
kell. Az oka egyszerű: az interglaciálisban felmelegszik az óceánok vize,
így kevesebb szén-dioxidot tud elnyelni a légkörből.
2) Nem veszi figyelembe, hogy nemcsak a fosszilis tüzelőanyagokból
hiányzik a C14, hanem a vulkáni gázokból is. Az alábukó óceáni lemezzel a
földköpenybe lejutó szén ugyanis évmilliókat tölt el odalent, mielőtt a
vulkánokon át a felszínre törne. Üdvözlettel: Gyurka