fizinfo - [Fizinfo] Energia workshop az Atomkiban /2014.okt.2.

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Energia workshop az Atomkiban /2014.okt.2.

  • From: Király Beáta <kiraly.beata AT atomki.mta.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Energia workshop az Atomkiban /2014.okt.2.
  • Date: Sat, 27 Sep 2014 14:38:20 +0200 (CEST)

Jelentkezési határidő: 2014. szeptember 29. hétfő 12:00 óra

------
Energia

Interdiszciplináris workshop kutatóknak, szakembereknek és hallgatóknak

------
"Te ismét
Mértéktelen fűtötted a kazánt.
Valóban úgy látszik, hogy szenvedélyed
Veszélybe hozni az egész falansztert."
(Madách: Az ember tragédiája)

------
Időpont: 2014. október 2. csütörtök
Helyszín: MTA Atomki (4026 Debrecen, Bem tér 18/c)

A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Jelentkezés: elektronikus levélben a név és intézmény megadásával a
kiraly.beata AT atomki.mta.hu
címen.
Határidő: 2014. szeptember 29. hétfő 12:00 óra

Bővebb program (plakát):
http://www.atomki.mta.hu/aktualis/Workshop4_Plakat_A3.pdf
Az előadások kivonata (később az anyaga is) elérhető:
www.atomki.mta.hu/mef/iws

------
* Prof.Dr. Vajda István
(Óbudai Egyetem, Kandó Kálmán Villamosmérnöki Kar, Automatika Intézet)
Megtermelni és megtartani – Energiatárolás felsőfokon

* Dr. Légrády Dávid
(Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Természettudományi Kar,
Nukleáris Technikai Intézet)
Atomreaktorok és fényképezés – Hogyan látunk át a fémeken?

* Dr. Pintér Tamás
(Magyar Villamos Művek, Paksi Atomerőmű Zrt.)
Mit kezdjünk az atomreaktorok melléktermékeivel? – Folyékony radioaktív
hulladékok

* A Megújuló Energiapark Debrecen standja

* Dr. Szanyi János
(Szegedi Tudományegyetem, Természettudományi és Informatika Kar, Ásványtani,
Geokémiai és Kőzettani Tanszék)
Gőzmozdony a föld alatt – A geotermikus energia

* Dr. Lábadi Zoltán
(Magyar Tudományos Akadémia, Természettudományi Kutatóközpont, Műszaki
Fizikai és Anyagtudományi Intézet)
Arccal a nap felé – Vékonyréteg napelemek és intelligens üvegek

* Csákberényi-Nagy Gergely
(Alter Energia Kft., Megújuló Energiapark)
Fenntartható jövő? – Megújuló Energiapark Debrecenben

* Atomki laboratóriumok megtekintése
Dr. Molnár József: Kisállat PET készülék (PET laboratórium)
Dr. Palcsu László: Vízkor meghatározás (AMS laboratórium)
Dr. Molnár Mihály: Környezeti radioaktivitás monitorozása (HEKAL)

-----
A program a TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0057 számú pályázat támogatásával
valósul meg.
Az Atomki tudományos eredményeinek terjesztése és népszerűsítése
Megérthető-elérhető fizika

-----
KIRÁLY Beáta, PhD
MTA Atomki