fizinfo - [Fizinfo] ETTEst 2014/02 - Székely László: Görbült-e a tér? Poincaré, Einstein... a fizika geometrizálásáról

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] ETTEst 2014/02 - Székely László: Görbült-e a tér? Poincaré, Einstein... a fizika geometrizálásáról

  • From: György Szondy <gyorgy.szondy AT gmail.com>
  • To: "fizinfo AT lists.kfki.hu" <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Cc: Tamás FÜLÖP <tamas.fulop AT gmail.com>, József Verhás <prof.verhas AT gmail.com>, "Va'n Pe'ter" <van.peter AT wigner.mta.hu>
  • Subject: [Fizinfo] ETTEst 2014/02 - Székely László: Görbült-e a tér? Poincaré, Einstein... a fizika geometrizálásáról
  • Date: Sun, 2 Mar 2014 12:04:01 +0100

Tisztelt Fizinfo olvasók!

Komoly szakmai érdeklődés kísérte a Székely László "*Görbült-e a tér?
Poincaré, Einstein, Jánossy és Harvey Brown a fizika geometrizálásáról*"
című, az Egyesület a Tudomány és Technológia Egységéért (ETTE) által
szervezett múlt keddi előadását és az ahhoz kapcsolódó diszkussziót, építő
jellegű vitát, ahol a résztvevők az Általános Relativitáselmélet filozófiai
aspektusairól és lehetséges alternatíváiról is beszélgettek - tabuk nélkül.

Az előadás sikerét jelzi, hogy többen hangot adtak azon véleményüknek,
miszerint a témával kapcsolatos eszmecserét érdemes lenne folytatni. A
szervezők, és a magam nevében is örömmel vettem ezt a kezdeményezést.

Az eseményről és az ott elhangzottak lényegéről az előadó
közreműködésével *rövid
összefoglaló készül*, melyet az egyesület weboldalán osztunk majd meg az
érdeklődőkkel. Addig is az alábbiakban szeretném törleszteni az
adósságomat, és ismét megosztani az előadó által korábban küldött, a
témához kapcsolódó előzetes ismertetőt, ezúttal *irodalomjegyzékkel
kiegészítve*. http://ette-sust.hu/?q=node/118

Az ETTE elnöksége (cc-ben) és a magam nevében Üdvözlettel:

Szondy György
Alelnök
ETTE - Egyesület a Tudomány és Technológia Egységéért
http://ette-sust.hu/?q=impresszum
https://www.facebook.com/ettesust
*Örömmel vesszük, ha feliratkozik levelezőlistánkra, csatlakozik
egyesületünk tagságához, vagy támogatja egyesületünket adója 1%-ával.*

<gyorgy.szondy AT gmail.com>:

> Tisztelt Fizinfo olvasók!
>
> Az Egyesület a Tudomány és Technológia Egységéért (ETTE) *2014. február
> 25.-én kedden, 18:15*-től a *BME Energetikai Gépek és Rendszerek
> Tanszékén* (Bertalan Lajos u. 4-6. BME, D ép. 2.em) tartja soron
> következő beszélgetős estjét.
>
> A bevezető előadást *Székely László* (MTA BTK Filozófiai Kutatóintézet)
> tartja "*Görbült-e a tér? Poincaré, Einstein, Jánossy és Harvey Brown a
> fizika geometrizálásáról*" címmel.
>
> A rendezvény ingyenes, nyilvános, minden érdeklődőt szeretettel várunk.
>
> *Az előadásról röviden az előadó tollából:*

> [...]

  • [Fizinfo] ETTEst 2014/02 - Székely László: Görbült-e a tér? Poincaré, Einstein... a fizika geometrizálásáról, György Szondy, 03/02/2014