fizinfo - [Fizinfo] 3D vizualizáció

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] 3D vizualizáció

  • From: "P\\xe1zsit Imre" <imre AT chalmers.se>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] 3D vizualizáció
  • Date: Sun, 26 Jan 2014 22:05:00 +0100 (CET)

Kedves kollegak,

Az Europhyics News 39/6 szamaban, 2008-bol, van egy cikk G. Lippman 1908-as
Nobel dijarol amit az interferencian alapulo szines fenykepek kifejleszteseert
kapott:

http://www.europhysicsnews.org/articles/epn/pdf/2008/06/epn2008601.pdf

A cikk masodik oldalan (a szam 19. oldala) levo Fig. 2 szovege a kovetkezo:

"Black and white image (13.6x18 cm, “plaque autostéréo- scopique”) showing
Professor G.Lippmann in his study behind a telescope. A vertical-stripes
pattern is visible on the image. This pattern, which is put in front of the
glass plate, allows an observer to see a three- dimensional image when looking
the plate from a judicious distance. This method was finalized by Eugène
Estanave from 1908 in the laboratory of G. Lippmann at the Sorbonne."

En semmilyen vertikalis csikokat nem latok, sem a kepernyon, sem a nyomtatott
ujsagban. Es mi az az uveglap amirol a szovegben van szo - valami fuggoleges
barazdakat tartalmazo uveg, amivel el lehet erni hogy jobb es bal szemmel ket
kulonbozo kepet lehessen latni? Tud valaki errol tobbet, hogy ez hogy mukodik?
Irtam az EPN-nak es elkertem a szerzok e-mail cimet, de mar nyugdijba mentek
es nem valaszolnak. Orulnek ha valaki tudna ebben segiteni vagy
felvilagositast adni.

Udvozlettel
Pázsit Imre