fizinfo - Re: [Fizinfo] Impulzus és impulzusmomentum

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Impulzus és impulzusmomentum

  • From: Hidas Pál <hidas.pal AT wigner.mta.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Impulzus és impulzusmomentum
  • Date: Fri, 1 Nov 2013 13:15:47 +0100 (CET)

Kedves Kollégák,

Nagyon érdekes volt végigolvasni a sok levelet a téma kapcsán. A Wikipédia
számára a jelenlegi helyzetre a következőt álítottam be mindezek alapján.
A mennyiségek neve lendület és perdület, megjegyezve, hogy a fizikus
szőhasználat
szerint a nevük impulzus és impulzusmomentum. A mennyiségek megváltozására
nincs külön név, az egyszerűen a "mennyiség megváltozása". A megváltozás
okánál pedig az azt okozó másik mennyiség (jelenleg erő és forgatónyomaték)
nevéből kiindulva az "erőlökés" (Fdt) és a "forgatónyomaték-lökés" (Mdt),
kifejezést alkalmaztam. Így kellett a minimális számú fogalmat bevezetni.

Köszönettel,
Hidas Pál