fizinfo - Re: [Fizinfo] ELFT nyilatkozat

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] ELFT nyilatkozat

  • From: Kurti Jeno <kurti AT virag.elte.hu>
  • To: g.valas AT freemail.hu
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] ELFT nyilatkozat
  • Date: Thu, 20 Dec 2012 10:08:29 +0100

Kedves Válas György! Kedves Listatagok!

Bocsánat, de tegnap nem kellett volna ilyen sebtiben föltenni a
nyilatkozatot. Jobb lett volna, ha fűzök hozzá valami magyarázatot. Ezt
most megteszem.

Röviden:
Az egész az áltudományos nézetekkel kapcsolatos ELFT reagálásokról akar
szólni. Az ELFT szeretné megőrizni szakmai terkintélyét, ezért egy
bizonyos szint alatti munkákról (pl. örökmozgó stb.) nem kíván vitába
bocsátkozni és nem szeretné, ha egyes személyek vagy nézetek éppen
azáltal válnának látszólag komolyan vehetővé, hogy lám-lám az ELFT is
foglalkozott velük.

Kicsit hosszabban:
Pár napja egy újságíró keresett meg, hogy írjunk kritikát egy készülő
cikkéről amiben egy feltaláló találmányát ismerteti, méltatja. A
"találmány" nem ismeretlen a Fizinfo olvasói számára.- tipikus
áltudományos dologról van szó. Úgy gondoltam ezt nem szabad szó nélkül
hagyni. Többek segítségével egy egyértelmű és kemény kritikát írtunk. Az
újságírótól azt kértem, hogy inkább ne jelentesse meg a cikkét
tudatromboló jellege miatt, de ha mégis le akarja közölni, akkor
ragaszkodunk a kritika leközléséhez. Jelenleg úgy néz ki, hogy az
újságíró eláll a cikk közlésétől. Nos, ez az eset késztette az
elnökséget a leközölt határozat meghozatalára. Természetesen szükség
esetén kinyilványítjuk véleményünket áltudományos nézetekről a
társadalom számára. Azonban nem szeretnénk ha nyilvánvaló butaságok
cáfolatainak megírásával kellene foglalkoznunk, illetve ha éppen ezáltal
növelnénk bizonyos munkák, személyek ismertségét.

Kürti Jenő