fizinfo - Re: [Fizinfo] ELFT nyilatkozat

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] ELFT nyilatkozat

  • From: "Válas György" <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] ELFT nyilatkozat
  • Date: Wed, 19 Dec 2012 19:28:31 +0100

On 19 Dec 2012 at 18:30, Kurti Jeno wrote:

> Az ELFT elnöksége a mai napon az alábbi határozatot fogadta el:
>

> Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat csak olyan tudományos eredményekről
> nyilvánít véleményt, amelyeket illetően nemzetközi szintű, szigorúan
> tudományos, mértékadó, érdembeli vélemény már ismert.
>
> Budapest, 2013. december 19.                        ELFT elnöksége

   A határozatot, őszintén szólva, nem értem.  Ha egy tudományos eredményről
(vagyis olyan eredményről, amelyről már tudjuk, hogy tudományos)  nemzetközi szintű, szigorúan
tudományos, mértékadó, érdembeli vélemény már ismert, akkor mi szükség van róla az ELFT, egy társadalmi szervezet véleményére?  Papagájszerepbe kormányozza önmagát az ELFT?  Az ELFT-nek egyébként sem feladata, hogy bármiről tudományos véleményt nyilvánítson.  Arra ott vannak az adott területhez éppen értő társulati tagok vagy nem tagok.  Mondjon véleményt az ELFT a felsőoktatás és a kutatóintézetek helyzetéről, a tudományos ismeretterjesztés helyzetéről!  Mondjon véleményt az ELFT arról, hogy az Élet és Tudomány című lapból miért pusztult ki az élet és a tudomány, miért adták át a helyüket a vallási propagandának!

      Válas György