fizinfo - [Fizinfo] billiard

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] billiard

  • From: Hlavathy Zoltan <hlavathy.zoltan AT energia.mta.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] billiard
  • Date: Wed, 5 Dec 2012 17:31:01 +0100 (CET)

Éltem a gyanúperrel, hogy a billiardot és társait németbol vehettük át, kerestem, találtam,

http://de.wikipedia.org/wiki/Zahlennamen

A lényeg, hogy a billió a millió négyzete, a trillió a köbe, egészen a centillióig, ami a századik hatványa, és mindegyik ezerszereseként az -árdra végzödö számnevek. Mindezt egész Európa elfogadta, aztán jöttek az amerikaiak, akik az árdokat nem ismerték, és most ki így, ki úgy, ki pedig kínlódik.

Történelmi érdekességként a miriád tízezer, és mutat egy határkövet, ahonnan Klagenfurt 9 miriaméterre van.

Üdv,
Hlavathy Zoltán

  • [Fizinfo] billiard, Hlavathy Zoltan, 12/05/2012