fizinfo - Re: [Fizinfo] Kérdésem :Mi ez? Tudja valaki a választ ?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Kérdésem :Mi ez? Tudja valaki a választ ?

  • From: Tatrai David <tatrai.david AT gmail.com>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Kérdésem :Mi ez? Tudja valaki a választ ?
  • Date: Tue, 20 Nov 2012 19:53:44 +0100

Kedves Listatagok!

Korábban már találkoztam Egely György ezen "találmányát" bemutató videóval.
Két változata is van, egy rövidebb és egy hosszabb:
http://www.youtube.com/watch?v=1SI13PepzC8&feature=player_detailpage
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=AkIE0ixu8Z8

A videókban egy kísérletet mutat be, amiben állítása szerint grafitot,
valójában pedig rotringbelet eléget mikróban, és azt tapasztalja, hogy a
maradék hamu mágnesezhető. A mágnesezhetőségből arra a következtetésre jut,
hogy a tiszta grafitból magfúzió során vas keletkezett. A magyarázat során
egyéb, eléggé "vad" dolgok hangzanak el, hogy mi történik a mikróban,
egészen addig, hogy akár nemesfémeket, iparilag fontos ritka elemeket is
elő lehetne így állítani, ezzel is felvirágoztatva hazánk gazdaságát.

A valós magyarázat pedig az lehet, hogy a rotringbélben lévő agyag
vastartalmát sikerült feldúsítania és kimutatnia.

Üdvözlettel:
Tátrai Dávid

2012. november 20. 13:43 POGÁNY LAJOS írta,