fizinfo - Re: [Fizinfo] Fizika a közmédiából

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Fizika a közmédiából

  • From: Geszti Tamás <geszti AT elte.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Fizika a közmédiából
  • Date: Thu, 18 Oct 2012 10:55:43 +0200

Csak azért szólok hozzá, mert a vége felé váratlanul megjelenő "világnézeti semlegességi zűrzavar" kifejezés szíven ütött - szerintem a legtöbb ember készen kap vagy választ magának egyfajta világnézetet, amit azután egyáltalán nem zűrzavarnak él meg, hanem olyan keretnek, amelyben biztonsággal elrendezheti a maga életét. Hogy néha közeli barátok is más és más keretben látják a közös világunkat, de attól még harmonikusan be tudnak illeszkedni ugyanabba a társadalomba, annak elfogadása hosszadalmas folyamat lehet, és ebben Európa mintha előbbre tartana, mint a világ többi része. Az áltudomány, mint népszerű placebó ilyen-olyan testi-lelki bajok kúrálására, ehhez képest részletkérdés, ami persze joggal irritálja a Fizinfo közönségét, csak éppen borzasztóan nehéz lehet a dühöngésen kívül bármit is tenni ellene. Tudom, a hősies Szkeptikus Társaság makacsul döfködi a szélmalmokat, minden elismerésem az övék.
Geszti Tamás