fizinfo - [Fizinfo] Amíg az új fórum beindul

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Amíg az új fórum beindul

  • From: Greguss Pál <greguss.pal AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Amíg az új fórum beindul
  • Date: Sat, 13 Oct 2012 12:28:42 +0200

Örömmel vettem az új fórum meghirdetését. De addig is, amíg működésbe lép, hadd osszam meg tegnap esti kalandomat midőn a pedagógus továbbképző fizika oldalára tévedtem (s remélem, hogy nem tévedek, amikor aggályaimat próbálom kifejezni a fizikai világkép helyes irányba terelését veszélyeztető ilyen eseményekkel kapcsolatban). Mit tudunk tenni - kérdem én a nálamnál tájékozottabb kollégákat?

http://richpoi.com/cikkek/tudomany/lehetseges-a-fenysebesseg-meghaladasa.html
Ez bizony bad science.
És ami a legszomorúbb: mindehhez a Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet fizika oldaláról jutottam a következő idézéssoron keresztül:
http://www.fppti.hu/esemenyek/mat_muhely_12_1.html

http://www.fppti.hu/muveltsegiteruletek/emberatermeszetben/fizika

http://www.fppti.hu/muveltsegiteruletek/emberatermeszetben/fizika/hirek/fenysebessegen_tul.html

http://www.sg.hu/cikkek/92507/einstein_a_fenysebessegen_tul_is_relevans_marad

És ez a hülyeség áltudományos mémmé vált az elmúlt héten: https://www.google.com/search?q=james+hill+barry+cox
http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/2012/10/new-math-allows-for-travel-beyond-speed-of-light.html
http://www.adelaide.edu.au/news/print56901.html Ugyan odaírták mentegetődzésül : ""We are mathematicians, not physicists, so we've approached this problem from a theoretical mathematical perspective," said Dr Cox. "Should it, however, be proven that motion faster than light is possible, then that would be game changing."
Dehát aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul, pláne ne kürtölje világgá, hogy új felfedezést fabrikált az arab nyelvben.

Hadd idézzem a 2007-es szkeptikus konferencia számomra is csak az Internetről fellelt és megnézett felejthetetlen előadását: http://videotorium.hu/hu/recordings/details/252,Tunderkert_-_egy_kis_idotoltes_a_teridon
Ugye fizikus kollégáim, Frici világosan megmagyarázza miről is van szó. Mégis az egész világ becsapatja magát, ahelyett, hogy megtanulná, megértené mi is az a "végtelen" és mi a véges, itt meg azt, hogy mit jelent az, hogy"határsebesség"?
Persze a világnak kevés Fricije van, volt.

Greguss Pál

--
GP

  • [Fizinfo] Amíg az új fórum beindul, Greguss Pál, 10/13/2012