fizinfo - [Fizinfo] Csodak Palotaja ismet

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Csodak Palotaja ismet

  • From: Kurti Jeno <kurti AT virag.elte.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Csodak Palotaja ismet
  • Date: Fri, 07 Sep 2012 19:23:18 +0200

Szóltak nekem, hogy sokan nem tudják, hogy Tamás Istvánnak pontosan mi a
kapcsolata a CsoPa-val. (Tamás István szeptember 5-én szólt hozzá a
Fizinfo-n a Csodák Palotája ügyében.)

Tájékoztatásul néhány tény, amiből remélem világos lesz a helyzet:

A Budapest Science Centre Alapítványt (BSCA) 1994-ben hozta létre az
Eötvös Loránd Fizikai Társulat és a RUBIK Nemzetközi Alapítvány, a
Magyar Tudományos Akadémia támogatásával, azzal a céllal, hogy
létrehozzon egy "Csodák Palotája" nevet viselő interaktív tudományos
játszóházat.

A Csodák Palotája működtetője a Csodák Palotája Nonprofit Kft., amelynek
tulajdonosai (zárójelben a tulajdonosi hányad):

- Budapest Science Centre Alapítvány (49%)
- Dr. Tamás István (49%)
- Rubik Ernő (2%)

A Csodák Palotájáról további információk (története, programjai,
munkatársai) itt találhatók: http://www.csodakpalotaja.hu/

A Csodák Palotája 2005-től a Millenáris Park területén működik/működött.
A Csodák Palotája Nonprofit Kft és a Millenáris Nonprofit Kft. közötti
legutóbbi szerződés (ezt 2011. novemberében kötötték) 2012. szeptember
30-án lejár. Bár a két Kft. között hónapok óta folytak tárgyalások,
ennek ellenére nem sikerült új szerződést kötni. Noha engem pár napja a
Millenáris még azzal hitegetett, hogy nem nulla a valószínűsége egy új
szerződés megkötésének, a legújabb fejlemények szerint ez a valószínűség
most már nullának vehető.

De!
Tamás Istvánhoz hasonlóan én is arra kérek mindenkit, hogy ne keltsünk
pánikot. A CsoPa szeptember 30-ig zavartalanul fog működni. Egyebek
között szeptember 29-én itt lesz a Science on Stage (SonS) nemzetközi
tanári konferencia hazai válogatója is. A tulajdonosok mindent
elkövetnek, hogy szeptember 30-a után a lehető legrövidebb időn belül
újból látogatható legyen a Csodák Palotája egy alkalmas új helyen.
Jelenleg reményteli tárgyalások folynak ebben az ügyben.

Kürti Jenő
az ELFT főtitkára

  • [Fizinfo] Csodak Palotaja ismet, Kurti Jeno, 09/07/2012