fizinfo - Re: [Fizinfo] Simon Ferenc feljelentése ...

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Simon Ferenc feljelentése ...

  • From: HAJNAL Zoltán <hajnal AT mfa.kfki.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Simon Ferenc feljelentése ...
  • Date: Thu, 14 Jun 2012 19:36:56 +0200

Kedves Ferenc, pontjaidra egyesével válaszolok.

2012/6/14 SIMON Ferenc
<simon AT esr.phy.bme.hu>

> Kedves Zoltan,
>
> Mivel a leveled nem privatban hanem a fizinfora jott, ezert en is itt
> vagyok kenytelen valaszolni.
>
> Nehany kerdes eloszor:
> 1. Te kaptal ilyen nevedre cimzett levelet?

Nem kaptam. Vagy mert még nem kerültem sorra zavarodott honfitársunk
listáján, vagy mert a spam-szűrő jól működik.

2. Ha igen, azelott, hogy az en levelemet lattad a fizinfon vagy utana?
> 3. Mi volt a reakciod? Esetleg bele tudod magad elni annak a helyebe aki
> kap egy ilyen sajat nevre cimzett levelet, ugy, hogy elotte nem olvasta a
> fizinfos figyelmeztetesemet? A celom az volt es remelem jo par kollega
> eseteben ez igy is tortent, hogy par kellemetlen perctol megmentsem oket.

Bele tudom élni magam, sőt, sokakkal megtörtént körülöttem is. Természetes
reakció, hogy az ember összerezzen, főleg közös k-európai múltunkra
tekintettel.
Hasonló, de ellentétes előjelű feeling, ahogy annak örültem egy
töredékmásodpercig, hogy 2 millió dollárt nyertem a free-lottery nevű
játékban, amiről sms-ben értesítettek néhány napja. Az öröm múltával szépen
töröltem azt az sms-t is.

> 4. Megvaltozna az elozo leveledben leirt velemenyed ha a FG Teged is
> feljelentene?

Nem, továbbra is azt gondolnám, hogy sültbolond.

5. Szerinted hany kollegat erintett ez a dolog? A sajat statisztikam: kb.
> 20 kollegatol kaptam helyeslo levelet es 2-tol (Veled egyutt) aki elitelte,
> hogy egyaltalan foglalkozunk ezzel a dologgal es terheljuk a listat.

Engem nem is a lista terhelése hökkentett meg, hanem a formálódó közösségi
ellencsapás és az azzal kapcsolatos polémia, amit továbbra is üresjáratnak
tartok, mostmár saját leveleimet is belefoglalva.

> 6. Utolso kerdesem: szerinted akkor mire valo a fizinfo? A tovabbi
> posztolasaim elott kerjek mindig engedelyt Toled? Emlekeztetlek, hogy ez a
> masodik alkalom, hogy kifogasolod, hogy mit, mikor, es miert irok ide.

Vissza kellett keresnem, de valóban: gyakorlatilag ugyanebben a témában
volt levélváltásunk, ami az én félreértésemen alapult, de azt hiszem azt
magánúton tisztáztuk.

> En a magam reszerol meg kozelrol sem szeretnek "kabatlopasi ugybe"
> keveredni. Egyetemi tanarkent erkolcsi kotelezettsegeim vannak a
> tanartarsaim es a diakok fele ... En nem alszent modon haborodtam fel,
> hanem valoban, es komolyan gondolom en is masokkal egyetertve, hogy ez nem
> maradhat ennyiben. Ha a forumozo tarsaidat, koztuk engem is, ilyen modon
> minositesz ("alszent felhaborodas"), akkor az inkabb Teged minosit.

Nem volt a levelemben semmiféle személyes felhang. Inkább nem kérnék
moderátori szerepet se, ha nem muszáj ;-)
Amit ki szerettem volna emelni, megpróbálom átfogalmazni:
Az e-mail küldése nyilvános, közszolgálati címekre nem törvényellenes. A
tartalmáért (akár a hamis címekért) a küldő felel, természetesen. Jelen
esetben a feljelentéssel fenyegető tartalom ugyanolyan nyilvánvaló, sőt
nagyobb baromság, mint az azonnali pénisznövesztő ígéretek.
Bárki, aki ilyen levelet kap, nyugodtan törölheti (ezt teszi a túlnyomó
többség!), esetleg értesítheti azokat akiknek a címével visszaél a küldő
(ezt biztosan kevesebben teszik), illetve beállítja a spam-szűrőjét,
esetleg értesíti kollégáit/barátait, hogy ilyen marhaság is létezik. Ez
mind OK!
Egy civilizált közösségtől az a reakció, hogy egy nyilvánvalóan
szerencsétlen, beteg ember ártalmatlan (bár éppen elég kellemetlen)
magán-akciójára hatósági közbelépést és/vagy ELFT állásfoglalást követel,
az szerintem "álszent felháborodás". Ezt továbbra is tartom és bármilyen
fórum előtt vállalom, hangsúlyozva, hogy nem az ellen szóltam, hogy a
releváns információt megosszuk egymással. Sőt: azért írtam le az én
véleményemet is, mert a formálódó - és statisztikád szerint túlnyomó
többségben erélyes hatósági védelmet kívánó - közösségi állásponthoz ez az
oldal is hozzátartozik. Ha csak 5%, akkor annyi, de egy különvéleményt
akkor is megér :)

Egyébként az, hogy ez az ember beszámíthatatlan, nemcsak a hazai, de a
nemzetközi tudományos élet számára is több mint 3 éve immár teljesen
világos. Lehet, hogy már előkerült ma, de csak legyen itt ismét az erről
szóló írás:
http://kendalastronomer.wordpress.com/2009/05/18/has-all-of-particle-physics-been-solved/

Továbbra is teljes tisztelettel és barátsággal,
hz