fizinfo - Re: [Fizinfo] furge neutrinok

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] furge neutrinok

  • From: "Válas György" <g.valas AT freemail.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] furge neutrinok
  • Date: Sun, 20 Nov 2011 19:41:59 +0100

On 20 Nov 2011 at 11:55,
szilard.csizmadia AT dlr.de
wrote:

> lehet, hülye a kérdésem, de ennek a felvetésnek milyen kozmológiai
> következményei lennének? Ugyanis azt képzelem, hosszabb távolságon több
> ilyen virtuális részecskével hat kölcsön a foton, ezért jobban lelassul,
> vagy még inkább elvörösödik...

A kérdésre nem tudok válaszolni. Tegnapi levelemben közöltem, hogy nem a
saját
gondolatomat írom meg, hanem olvasmányomat. A foton és a virtuális
részecskepárok
kölcsönhatásának számolásában enyhén szólva én sem vagyok otthon.
Az biztos, hogy hosszabb úton sem lassul le jobban, ahogy például a
fényvezetőben
sem, ahol szintén kölcsönhatások sora lassítja. A lelassulás nem
sebességvesztés,
energiavesztés, hanem idővesztés a kölcsönhatásokban.

Válas György