fizinfo - [Fizinfo] LED lámpa, energiapedia

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] LED lámpa, energiapedia

  • From: Földes István <foldes AT rmki.kfki.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] LED lámpa, energiapedia
  • Date: Sun, 6 Mar 2011 18:37:28 +0100

Lehetséges, hogy az illető honlap nem pontosan írja le a LED lámpák összes tulajdonságát.
Objektivitásunkat viszont akkor is meg kell őriznünk, nem szerencsés az olyan állítás, hogy
"Általános világítási célokra gyakorlatilag nem használhatóak, mert
elegendő nagyságú megvilágításhoz tizenöt-húsz LED-et kell csokorba
szedni.". Saját tapasztalataim szerint egy 2-3 wattos LED lámpa (GU10) jól helyettesít egy 30-50 wattos
halogént izzót. Egyelőre igen drágák, de láttam már 8 wattosat is hirdetni.
Az energiatakarékosnak kikikáltott fénycsövekből ehhez a 2-3 watt helyett 15-20 watt kell, ráadásul
azok higannyal szennyezik a környezetet.
Szerintem (magánvélemény) ma már nemigen lehet letagadni, hogy az izzólámpák utódai a LED lámpák lesznek.
Üdvözlettel
Földes István