fizinfo - [Fizinfo] Mégis antigravitáció??? Re: Tudomány és politika, avagy a médiatörvény hatása az ismeretterjesztésben?

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Mégis antigravitáció??? Re: Tudomány és politika, avagy a médiatörvény hatása az ismeretterjesztésben?

  • From: Gergely Szekely <gergely.szekely AT gmail.com>
  • To: Nemeth Csaba <ncs AT almos.vein.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Mégis antigravitáció??? Re: Tudomány és politika, avagy a médiatörvény hatása az ismeretterjesztésben?
  • Date: Wed, 2 Feb 2011 12:23:48 +0100

Kedves Listatagok!

Előre is elnézést kérek az apró (fizikai témájú) kekeckedésemért, de a
matematikusi lelkem nem bír ellenállni:

Ha a szakértők (az antigravitáció jelenség helyszínén használt)
vízmértékkel, vagy hasonló módon (esési irány méréssel) próbálták tisztázni
a jelenséget, akkor sajnos kénytelen vagyok az ördög ügyvédjeként az
antigravitációs tábor oldalára állni és azt mondani, hogy az
antigravitáció jelenség még fenn áll...

Ugyanis ez csak precízebben megerősítené, hogy a "dolgok a (hegynek) fölfele
esnek". (az a jelenség, hogy a buborék a hegynek lefele "esik" a
vízmértékben az lényegében ugyan az a jelenség mint, hogy a kislabda felfele
gurul...)

Ezt a szituációt azzal nem lehet tisztázni, hogy precízebben igazoljuk, hogy
az esési irány ellentétes a hegy szerinti fölfele iránnyal... az egyetlen
kiút (ahhoz hogy igazoljuk, hogy a jelenség csak egy érzéki csalódás és nem
antigravitáció), hogy azt igazoljuk, hogy a hegy szerinti fel az ellentétes
a gravitáció forrása (jelen esetben föld tömegközéppontja) szerinti fel
iránnyal. Erre inkább egy távolabb alkalmazott vízszint mérést és
földméréses összevetés tudok elképzelni...

Még egyszer elnézést a kis kötözködésért. Tisztában vagyok vele,
hogy megjegyzésem minden tekintetben távol van Németh Csaba levelének
tartalmi lényegétől és, hogy a vízmértékes megjegyzésének a szerepe csak a
szituáció abszurdságának kiemelését volt.

Azt hiszem (remélem) felesleges hangsúlyoznom, de azért óvatosságból
megteszem: nem állt szándékomban lovat adni az antigravitáció párti
áltudósok alá...(és mivel feltételezésem szerint nincs ilyen olvasója a
FizInfó-nak, ezért szerintem ez a veszély nem is fenyegetett...)

Üdvözlettel,
(Székely) Gergely

2011/2/1 Nemeth Csaba
<ncs AT almos.vein.hu>

> | Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |
>
> Tisztelt Listatagok!
>

> Ha belegondolunk a tudomány sohasem volt mentes a politikától. A
> tudománypolitika pedig még kevésbé. :).
>

> A vita kapcsán említésre került a médiatörvény is, és talán nem idegen a
> Fizinfótól az alábbi megjegyzés.
>

> A tudományos(?) ismeretterjesztésben (is) megjelenik a médiatörvényben
> megfogalmazott kiegyensúlyozott tájékoztatásra való törekvés:
>

> „A moravai Trebova melletti útszakaszon egy bámulatos jelenség figyelhető
> [...]

  • [Fizinfo] Mégis antigravitáció??? Re: Tudomány és politika, avagy a médiatörvény hatása az ismeretterjesztésben?, Gergely Szekely, 02/02/2011