fizinfo - [Fizinfo] Napaktivitás és klímaváltozások a Polarisban

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Napaktivitás és klímaváltozások a Polarisban

  • From: "Mizser Attila" <mzs AT mcse.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Napaktivitás és klímaváltozások a Polarisban
  • Date: Mon, 11 Oct 2010 15:22:02 +0200 (CEST)

A Kulin György Csillagászati Szabadegyetem második előadásán (október
12-én 19 órakor) Oláh Katalin előadását hallgathatjuk meg, Napaktivitás és
klímaváltozások címmel.

Az előadásban röviden áttekintjük a Nap aktivitásának különböző
megjelenési formáit. Részletesen foglalkozunk a Nap ciklusaival, a
hosszúságaikkal és erősségeikkel, a napfoltszámok és más indikátorok
alapján. Szó lesz a Nap földi hatásairól is. Néhány példán bemutatjuk a
klímaváltozás megjelenési formáit és azok mérését az utóbbi néhány
évtizedre-évszázadra-évezredre vonatkozóan. Szó lesz röviden a
gleccserekről, vulkánokról, óceánokról, és összefüggéseikről Földünk
klímájával.

Üdvözlettel:

Mizser Attila

Polaris Csillagvizsgáló
1037 Budapest, Laborc u. 2./c.
http://polaris.mcse.hu/

  • [Fizinfo] Napaktivitás és klímaváltozások a Polarisban, Mizser Attila, 10/11/2010