fizinfo - [Fizinfo] Az STS-131/Discovery leszállása április 19-én hétfőn du. fél 2-től

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Az STS-131/Discovery leszállása április 19-én hétfőn du. fél 2-től

  • From: Tepliczky István <tepi AT mcse.hu>
  • To: Fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Az STS-131/Discovery leszállása április 19-én hétfőn du. fél 2-től
  • Date: Fri, 16 Apr 2010 12:19:28 +0200

www.galileowebcast.hu

Meghosszabbított küldetése után a Discovery űrrepülő leszállásra készül. A hétfős személyzet utánpótlást, életfenntartó rendszereket, egy hálókabint és kutatóeszközöket vitt fel a Nemzetközi Űrállomásra a Leonardo modulban. A személyzet két tagja három űrsétán a nehézségeket leküzdve, sikeresen cserélte ki az űrállomás hűtőrendszerének meghibásodott ammóniatartályát. Kicseréltek továbbá egy kisebb giroszkóp egységet, és elvégeztek több karbantartó munkát is az űrállomás rácsszerkezetén. Az új ammóniatartály kipróbálásakor az űrállomás hűtőrendszerének egyik nitrogén szabályozószelepe meghibásodott, ezért felmerült egy negyedik űrséta lehetősége is, de ezt végül később fogja elvégezni az űrállomás hatfős állandó személyzetének két tagja. A NASA TV élő adásban közvetítti a Discovery április 19-én hétfőn hazai idő szerint 14:53-kor esedékes leszállását, amelyet átveszünk, és magyar szakkommentárral látunk el virtuális stúdiónkból Zsombok Gábor, Vizi Pál Gábor és Tepliczky István közreműködésével. (Halasztás technikai és időjárási okokból egyaránt előfordulhat.)

A hétfő délután fél 2-kor kezdődő élő közvetítésünk a http://www.galileowebcast.hu címen nézhető, ennek kezdetéig korábbi adásaink felvételei láthatók folyamatosan. Ezek archívumunkban is megtekinthetők és letölthetők a http://archive.galileowebcast.hu címről.

Továbbá információ:
info AT galileowebcast.hu

  • [Fizinfo] Az STS-131/Discovery leszállása április 19-én hétfőn du. fél 2-től, Tepliczky István, 04/16/2010