fizinfo - [Fizinfo] régi műegyetemi óra

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] régi műegyetemi óra

  • From: saly noémi <salyn AT t-online.hu>
  • To: <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] régi műegyetemi óra
  • Date: Sat, 19 Dec 2009 23:18:08 +0100

Kedves Mindenki. Itt egy bölcsész - egész pontosan egy várostörténész -
kopogtat. A Múzeum körúti régi egyetemi óra készítőjéről, Hoser Viktor tabáni
órásról írok tanulmányt (vagy lassacskán már könyvet...). Megtaláltam a neten
azt a néhány levelet, amelyet két éve ezen a listán váltottak az óráról,
ezért léptem be. Ez volt az egyik:
http://mailman.kfki.hu/pipermail/fizinfo/2007-October/005823.html

mpetertől kérdezem (ha olvassa), nem tudná-e pontosabban előhalászni az
emlékezetéből, mikor is lehetett az a cikk a Tétékás Nyúzban, mert én most
végignéztem a neten elérhető évfolyamokat, de nem találom. Az OSZK-ban a lap
nyomtatott változatából egyetlen (!) példány lelhető föl, de majd megnézem az
Egyetemi Könyvtárban is.

Mindenki mástól is kérdezem: van-e valamilyen tudásuk arról, hogy mi volt az
órával a háború alatt? Biztonságba helyezték? Tönkrement? És utána? Úgy
tűnik, nem ugyanaz került vissza, mint ami 1912-től a 40-es évekig ott volt,
az ugyanis elektromos összeköttetésben állt ikertestvérével, amely az
egyetemi "kozmografiai intézet" emeleti helyiségében működött, ezen a mostani
órán viszont ilyesminek nem látszik nyoma. (Épp most restaurálják.) Irtó
hálás lennék bármilyen információért. Marik Miklóst sajnos már nem tudom
megkérdezni. A csillagászok közül kihez lenne érdemes fordulnom?
Emilcím - mert nem biztos, hogy rögtön boldogulok a levelezőlistával -:
salyn AT t-online.hu
Szeretettel kívánok mindenkinek boldog karácsonyt s egyebeket.
Ms Marple, alias Saly Noémi, muzeológus

  • [Fizinfo] régi műegyetemi óra, saly noémi, 12/19/2009