fizinfo - Re: [Fizinfo] ATV matematikai feladvány - megoldás

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] ATV matematikai feladvány - megoldás

  • From: Szondy György <szondy.gyorgy AT chello.hu>
  • To: "Egri Sandor tan. 9704" <egray AT dragon.unideb.hu>, "Hrasko Gabor" <gabor AT hrasko.com>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] ATV matematikai feladvány - megoldás
  • Date: Sun, 26 Jul 2009 17:20:50 +0200

Tisztelt vitázók!

Hadd reagáljak Egri Sándor hozzászlására, aki azt írja:
"ebben a feladvanyban a matematikai jeleket kimondottan megtevesztes celjara
hasznaltak"

Miről szól a mai valóság? (nem csak a magyar)

Éppen erről, hogy képesek vagyunk-e felismerni a trükköket.a reklámokban,
szerződésekben
és a mindennapi életben. A gyerekek részére ezt már az iskolában is
oktatják, bár csak délután
"Logika szakkör" néven. Az idősebbek nem így szocializálódtak. Még a
középkorúak sem, de
ma ez így működik, ha tetszik nekünk, ha nem.

Követendő-e a kvíz játék példája, vagy sem, azt mindenki döntse el maga,
mindenesetre szerintem
tanulságos.

Üdvözlettel:
Szondy György

Eddig csak szemleltem a feladvany koruli vitat, de latva az ATV "Tobbet
esszel" cimu musoranak valaszat nekem tovabbra is, vagy meginkabb most
problematikus a helyzet.

Szerintem "ebben a feladvanyban a matematikai jeleket kimondottan
megtevesztes celjara hasznaltak", kihasznalva azt a beidegzodest, hogy
amikor muveleteket latunk akkor szamolunk, jol vagy rosszul de szamolni
kezdunk. A tudomanyos jelek, eredmenyek, szakszavak szandekosan
megteveszto hasznalata viszont olyan NEM KOVETENDO PELDA, amit a kvizjatek
keszitoinek is figyelembe kellene venniuk, legalabb is a jovoben.

Azon meg vivodom, hogy megirjam-e ezt nekik. Konnyen lehet, hogy en is
kapnek egy finom kioktatast valaszul. Mondjuk media-jogbol.
udv
Egri
---*
>| E L F T H I R A D O |
>| Az Eotvos Lorand Fizikai Tarsulat informacios es vita-lapja |
>| Az ELFT adoszama (ide kerjuk az SZJA 1 szazalekat!): 19815644-2-41 |
>| A megjelent cikkek tartalmaert teljes egeszeben bekuldojuk felelos. |

  • Re: [Fizinfo] ATV matematikai feladvány - megoldás, Szondy György, 07/26/2009