fizinfo - [Fizinfo] Mondta-e ezt Marx Gyorgy

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Mondta-e ezt Marx Gyorgy

  • From: "Geza I. Mark" <mark AT sunserv.kfki.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Mondta-e ezt Marx Gyorgy
  • Date: Tue, 05 May 2009 11:48:58 +0200

Tisztelt Olvasók,

a Wikipedia szerint Marx György professzor mondta ezt:

„Itt láthatják a táblán a nevezetes Schrödinger-féle hullámegyenletet. Ezt az egyenletet önök persze nem értik. Én sem értem. Schrödinger úr sem értette, de ez ne zavarja önöket. Én ezt majd minden óra elején felírom a táblára, és elmagyarázom, mire lehet használni. Önök pedig majd lassan hozzászoknak."

http://hu.wikiquote.org/wiki/Marx_Gy%C3%B6rgy

Nekünk (25 éve) a kvantummechanika előadáson nem mondott ilyent. Ezért arra lennék kíváncsi, tényleg mondta-e, ha igen, hol és mikor? (És ha netán nem mondta, jó volna, ha lekerülne az idézet a netről...)

Márk Géza