fizinfo - [Fizinfo] Stat Fiz Szeminarium

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Stat Fiz Szeminarium

  • From: StatFizSzeminar <statfiz AT glu.elte.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Stat Fiz Szeminarium
  • Date: Mon, 04 May 2009 12:17:58 +0200

# # # # # #

ELTE TTK Elméleti Fizikai Tanszék
STATISZTIKUS FIZIKAI SZEMINÁRIUM

****************************
Új helyszin: 2.54 sz. terem
****************************

2009. május 6, szerda, 11 óra

Máté György

ELTE Doktori Iskola / Vodafone Operációs Központ

"Jóslási idõk statisztikája idõsorok elõrejelzésében"

Különbözõ idõsorok echo state neuronhálózattal történõ
elõrejelzésében a jóslási idõk eloszlásáit vizsgáltam. Az echo
state hálózat olyan rekurrens neuronhálózat, amelyben a belsõ
kapcsolati súlyok állandóak, a tanítás során csak a kimenõ
súlyokat állítjuk be. A jóslási idõ azt az idõt jelenti,
ameddig a tanulás befejezése után a hálózat elõrejelzése és a
jósolt jel közötti korrelációs együttható adott érték alá
esik. A statisztikákat szinuszos, kváziperiodikus, 1/f^\alpha
valamint Lorenz kaotikus jelekre vettem fel, továbbá vizsgáltam
hozzáadott fehér zaj statisztikára gyakorolt hatását. Fõ
konklúzióm, hogy a jóslási idõk eloszlása lassan cseng le
korrelált idõsorok esetén, azaz a jóslási idõk jelentõs szórást
mutatnak, s extrém hosszú predikciók is elõfodulhatnak.

1117 Budapest, Pázmány P. sétány 1A, Északi tömb
2.54 sz. terem

honlap:
http://glu.elte.hu/~statfiz