fizinfo - Re: [Fizinfo] Legparnas asztal

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Legparnas asztal

  • From: Zana János <janos.zana AT uni-corvinus.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] Legparnas asztal
  • Date: Tue, 21 Apr 2009 15:44:02 +0200

Geza I. Mark írta:
> "mire kell vigyázni" és hogy mekkora kompresszor kell egy ilyenhez?
> Elég-e egy hajszárító, mert a mai porszívóknak már nincs is
> kifújónyílásuk. Ha nem elég, vajon hol lehet kompresszort szerezni?

Az asztallap súlya plusz a felhelyezett súly
osztva az asztallap területével =
megadja az alatta uralkodó nyomást.

Ha adott magasságban lebeg, azt megszorozva a kerülettel adja a kilépés
keresztmetszetét. Azt a légsebességgel megszorozva megadja a térfogatáramot.

A nyomás és a térfogatáram ismeretében lehet ventillátort választani. A
porszívó jó választásnak tünik, mert meredek karakterisztikája van:
erösen változó nyomáskülönbséghez alig változó térfogatáram tartozik.

Üdv, János