fizinfo - [Fizinfo] Napfogyatkozáson Szibériában

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Napfogyatkozáson Szibériában

  • From: Mizser Attila <mzs AT mcse.hu>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Napfogyatkozáson Szibériában
  • Date: Mon, 08 Dec 2008 12:05:40 +0100

NAPFOGYATKOZÁSON SZIBÉRIÁBAN

Van, aki Petőfi csontjait megy keresni Szibériába, és van, aki a napkoronát. Keddi sorozatunk december 9-i előadásán Tepliczky Istvánt hallhatjuk, aki az augusztus 1-jei teljes napfogyatkozás megfigyelésére szervezett expedíció tagjaként meséli el élményeit. Ez a napfogyatkozás számunkra kevéssé emlékezetes, hiszen hazánkból kismértékű részleges fogyatkozásként volt látható, melynek észlelését helyenként nagymértékű felhőzet akadályozta.

Előadónk így vall élményeiről az előadás előzetesében: "Ifjúkoromban lelkesen olvasgattam a napfogyatkozás-turisták élménybeszámolóit, és nem értettem, miért is jó 5-10-szer "ugyanazt" megnézni. Azután többedmagammal együtt engem is "elkapott a gépszíj", egyre távolabb és távolabb merészkedem azért az 1-2-3 percért. Hogy megérte-e pl. 5000 km-t utazni az idei nyári látványért, remélem, kiderül az előadásból."

Mindebből kiderül, hogy előadónk nem csak elment Szibériába, de vissza is jött onnan (az elmúlt évszázadokban ez nem sikerült mindenkinek). A kételkedők minderről meggyőződhetnek a december 9-én 19 órától kezdődő előadáson.

Az előadást a Polaris TV élőben közvetíti, ezért (is) kérjük a pontos megjelenést!

Az expedíció egyik gyönyörű felvétele látható hírportálunkon: http://hirek.csillagaszat.hu/a_het_csillagaszati_kepe/20080907-hetkep.html

Polaris Csillagvizsgáló

  • [Fizinfo] Napfogyatkozáson Szibériában, Mizser Attila, 12/08/2008