fizinfo - Re: [Fizinfo] Orsz. Felsokt Inform. Kozpont - ponthatarok ... fizika, kemia

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Orsz. Felsokt Inform. Kozpont - ponthatarok ... fizika, kemia

  • From: "Istvan Horvath" <Horvath.Istvan AT zmne.hu>
  • To: <Fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Orsz. Felsokt Inform. Kozpont - ponthatarok ... fizika, kemia
  • Date: Sat, 26 Jul 2008 19:22:52 +0200

>>> "J. Nuspl"
>>> <nuspl AT konkoly.hu>
>>> 07/25/08 8:41 AM >>>
Érdemes megnézni az idei felvételi statisztikát, mondjuk az ELTE fizika,
kémia szakokon.

http://felvi.hu/statisztika/gyors_jelentesek.ofi?mfa_id=1&stat=5
<http://felvi.hu/statisztika/gyors_jelentesek.ofi?mfa_id=1&stat=5>

Elgondolkodtató.

Kedves Lista es Kedves Janos,

Elgondolkodtam. Eloszor egy komolytalan megjegyzes.
Ha a fizikara kattintunk, akkor 7 intezmeny kulonbozo
(levelezo/nappali ill. A/K) fizika alapszakjainak a ponthatarat lathatjuk.

Ezek kozul az ELTE 261 pontja a harmadik legnagyobb, vagyis
erre meg buszke is lehetne az ELTE. (bocs a kollegaktol)

De most mar komolyra forditva a szot.
A 12 ponthatar kozul csak 4 nagyobb mint 203.
Ez valoban tragedia, es ezt mar evek ota tudjuk.

Az is tragikus, hogy a masodik legnagyobb ponthatar 286.
Nagyon kiri a sorbol a BME 395 pontja.

Hogy ezt hogyan csinaljak a "Muegyetemen" azt nalam sokkal
jobban tudjak, nemcsak a BME-s kollegak, hanem a tobbi egyetemi
kollegak is.

10 ill. 5 evvel ezelott (de irhatnek 12-15-t is), amig az ELTE
a fizika/fizikus szakra probalt 90 fot felvenni a BME altalaban
30 alatti fot vett fel.

Ennek hatasa megmutatkozott a felveteli ponthatarokban.
Evek hosszu sora alatt a BME fizika szak magas pontszamu
volt es igy lassan elit szakka valt. Az ELTE fizika szak az alacsony
ponthatarral (szerintem) komoly presztizs veszteseget konyvelhetett el.
Aki ismerte belulrol a ket intezmenyt, az persze tudhatta, hogy
a tanari kar mindket helyen kivalo. (az mas kerdes, hogy ertelmesebb
evfolyamtarsakkal szeretne-e valaki tanulni az egyetemen)

Aki viszont nem ismerte az intezmenyeket belulrol az
csak az evek soran megmutakozo pontszamokat latta,
es azokbol vont le kovetkeztetest.

Hogy erdemesebb-e a letszamot mindenaron (akar rovid tavon is)
maximalizalni, vagy a szinvonalat kell-e tartani, en nem tudom.
(persze, ez penz kerdes is, sot!)

De azt latom, hogy iden az ELTE fizika szakara
a 101 fo felvetelehez 261 pontra kellett tenni a hatart,
mig a BME-n
395-os hatarral is 63 fot tudtak felvenni.

Szandekomban nem allt senkit se megserteni, pusztan
egy aktualis, de igen erzekeny temahoz szoltam hozza.

Videki kollegainktol pedig elnezest kerek a Budapest centrikus irasomert.

udvozlettel,
Horvath Pista

Ezt az e-mailt virus- es SPAM-szuresnek vetettuk ala a filter:mail
MessageLabs rendszerrel. Tovabbi informacio: http://www.filtermax.hu

This email has been scanned for viruses and SPAM by the filter:mail
MessageLabs System. More information: http://www.filtermax.hu

  • Re: [Fizinfo] Orsz. Felsokt Inform. Kozpont - ponthatarok ... fizika, kemia, Istvan Horvath, 07/26/2008