Skip to Content.
Sympa Menu

fizinfo - [Fizinfo] integrált természettudományos oktatás

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

List archive

[Fizinfo] integrált természettudományos oktatás


Chronological Thread 
  • From: Hegyiné Farkas Éva <buzamokus AT freemail.hu>
  • To: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] integrált természettudományos oktatás
  • Date: Thu, 10 Jul 2008 09:34:28 +0200 (CEST)
  • List-archive: <http://mailman.kfki.hu/pipermail/fizinfo>
  • List-id: ELFT HÍRADÓ <fizinfo.lists.kfki.hu>

Tisztelt Kollégák!
Olvasván ezt a vitát a fizinfón lenne egy egyszerű megjegyzésem:
Ahhoz, hogy integrálni lehessen, először analizálni , kell.
A természettudományos gondolkodás éppen az, ahogyan egyszerűsítjük, részekre
bontjuk a problémát, hogy megoldható legyen, majd összerakjuk, integráljuk.
Nagyon helyes az integrált természettudományos szemléletet az oktatásba
bevinni, de nem az analizáló, diszciplináris oktatás helyett, hanem annak
kereteként, problémafelvetésként, illetve gyakorlati alkalmazásként.
Ennek a keretnek a kezdő lépése lehet az általános iskolai környezetismeret,
természetismeret, ha benne a természeti jelenségekkel kapcsolatos
probléma-felvetést, illetve a kérdés-föltevést is "tanítják" utalva arra
(mint egy izgalmas filmsorozatban), hogy a precíz válaszok a megfelelő
diszciplináris tantárgy keretein belül ismerhetők meg.
A második lépés a hagyományos (nem minden elavult attól, hogy hagyományos)
fizika, kémia, biológia, természetföldrajz tantárgyak diszciplináris
oktatása lehet, amelyek végén, esetleg közben a gyakorlati alkalmazások
részletes bemutatása integrálja az ismereteket.
Most, hogy ezt leírtam , látom, hogy jelenleg is ez lenne a koncepció, csak
éppen rosszul csináljuk.
Miért?
Mert mindehhez kell a tantárgyi tartalmak jobb összehangolása, mert kell a
diák tevékeny közreműködése ahhoz, hogy ezekből használható tudást
kontruáljon.(Konstruktív pedagógia). Ehhez pedig SOK IDŐ kell. Csoportbontás,
kísérletezéshez asszisztencia, azaz PÉNZ kell.
Azt mondják, az nincs.
Megjegyezném, hogy a nyelvi előkészítő évfolyamok általánossá válása éppen 25
%-os növekedését jelenti a középiskolai oktatásra szánt pénznek és
munkaórának.
Van tehát pénz, csak éppen akarat kell azt arra szánni, amire fontos.
Hegyiné Farkas Éva
(gyakorló fizika-informatika tanár)



VÁSÁROLNA? SEGÍTÜNK! Igényeljen hitelkártyát online és élvezze Ön is a
vásárlás szabadságát!



  • [Fizinfo] integrált természettudományos oktatás, Hegyiné Farkas Éva, 07/10/2008

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page