Skip to Content.
Sympa Menu

fizinfo - Re: [Fizinfo] A középiskolai (fizika) oktatás válságtünetei

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

List archive

Re: [Fizinfo] A középiskolai (fizika) oktatás válságtünetei


Chronological Thread 
  • From: Pál Hidas <hidas AT mail.kfki.hu>
  • To: zoltan AT phys.unideb.hu
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu, Válas György <g.valas AT freemail.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] A középiskolai (fizika) oktatás válságtünetei
  • Date: Thu, 3 Apr 2008 14:49:01 +0200 (CEST)
  • List-archive: <http://mailman.kfki.hu/pipermail/fizinfo>
  • List-id: ELFT HÍRADÓ <fizinfo.lists.kfki.hu>


Kedves Zoli!

Kösz a választ, meg kell mondjam, a plusz szakdolgozatra nem is gondoltam. :-)

Ha úgy van, amit írsz, akkor az amerikai rendszer jobb, mint a
bolognai, talán azt kellene adaptálni. Európa jó is, rossz is.
Sok az érdek, kisebb a központi a hatalom, ami tulajdonképpen jó.
Brüsszel nem Washington. Mégis, néha "kisikerednek" olyan dolgok,
mint a banán vagy az uborka mérete, a penészmentes penészes sajt,
vagy ezek szerint a bolognai rendszer. De eddig mindből ki tudtunk
valahogy mászni.

Üdv,
Pali


On Tue, 1 Apr 2008,
zoltan AT phys.unideb.hu
wrote:


Kedves Pali, Olvasók!

magyarítani. A mesterképzés és a doktori képzés nyelvileg sem gond.

A BSc magyar neve alapképzés. Teljesen jó.

...Ez lenne a kasztosodás, ami kétségkívül
szilárdítja, kövesíti a társadalom szövetét, segít elkerülni
a forradalmakat és a kiugró teljesítményeket.

Svájc így m&#369;ködik, és mellesleg jól. A gyermekr&#337;l hatodikos
korában döntik el, hova javasolják tanárai (!) a továbbtanulást, és onnan
már lényegében egyenes az útja az esztergapad, vagy a diploma felé. Így
aztán vannak szakmunkásaik, diplomásaik, és kiugró teljesítményeik is.
Tapasztalatból tudom, hogy a negyedéves fizikushallgatóik felkészültsége
meghaladja magyar kortársaikét. S&#337;t még Nobel-díjasaik is vannak.

Mi a bolognai rendszer? Mi a rossz benne? Vagy csak a magyar
adaptáció a rossz?

Amerre jártam Európában, mindenhol átkozták.

Szerintem az a rossz benne, hogy az 5 = 3+2 felbontást alkalmazza.
Csakhogy mind a háromnak, mind a kett&#337;nek van kezdete (alapozás), meg
vége (szakdolgozat) is. Korábban ezekb&#337;l csak egy volt. Gondolom
nyilvánvaló, hogy ilyen módon kevesebb jut a f&#337;részre.

Az USÁ-ban a BSc 4 év, az MSc pedig 3-6, mondjuk átlagosan 4+4 a mi 3+2-nk
helyett.

Egyébként lehet 3+2-ben is eredményt elérni tutori rendszerrel (a jobb
angol egyetemek ezt teszik), azaz minden diáknak van egy gazdája, aki
kézenfogva vezeti. Csakhogy ahhoz is sok pénz kell, mert egy gazda 2-3
diáknál többel nem tud eredményesen foglalkozni.

Üdv: Trócsányi Zoli





Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page