fizinfo AT lists.kfki.hu
Subject: ELFT HÍRADÓ
List archive
- From: Janos Nuspl <nuspl AT konkoly.hu>
- To: Nemeth Csaba <ncs AT almos.vein.hu>
- Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu
- Subject: [Fizinfo] termeszet szeretet
- Date: Fri, 28 Mar 2008 14:22:49 +0100 (MET)
- List-archive: <http://mailman.kfki.hu/pipermail/fizinfo>
- List-id: ELFT HÍRADÓ <fizinfo.lists.kfki.hu>
Olvasgatva a hozzászólásokat, egy talán túl triviálisnak tűnő dolog jut
eszembe,
és előre elnézést kérek, amiért esetleg kicsit kritikusnak hangzik.
Én azt hiszem, a természet megismerését akkor lehet megszerettetni a
diákokkal,
ha magunkat is hajt ez a szenvedély. Mikola azért tudta jól tanítani a fizikát
annak idején, mert óra után/előtt, követte, hogy mi is történik ezen a téren.
Talán nem "tanítani" kellene, hanem "megtanítani tanulni". Közösen. Ha valaki
nem éli át naponta a tanulás érzését, akkor egy idő után talán érzéketlenné is
válik, és csupán a feladatok megoldása marad.
A másik, hogy a világ nem nagyon darabolódik szét fizikára, kémiára,
biológiára.
Ma tudjuk, hogy miért van 92 stabil atomunk. Tudjuk, miért olyan a szerkezete
a
periódus rendszerüknek, mint amilyen. Fizikából azonban a lejtőkön csúszó
testek
fordulnak elő, és az anyaghullámokról majd valamikor egész máskor esik szó.
Hány fizika tanár követi ma, hogy indul az LHC, és miket is fog mérni?
Izgalmasnak találjuk-e amit manapság megismerünk a világból, és ezt az
izgalmat próbáljuk-e átadni az órákon?
Mindezt nem lehet egyik minisztériumban sem kitalálni, és formalizálni.
nj
- [Fizinfo] kozoktatas mar 4 szazaddal ezelott, Istvan Horvath, 03/28/2008
- <Possible follow-up(s)>
- [Fizinfo] kozoktatas mar 4 szazaddal ezelott, Nemeth Csaba, 03/28/2008
- [Fizinfo] termeszet szeretet, Janos Nuspl, 03/28/2008
- Re: [Fizinfo] termeszet szeretet, Zátonyi Sándor, 03/30/2008
- [Fizinfo] termeszet szeretet, Janos Nuspl, 03/28/2008
Archive powered by MHonArc 2.6.19+.