Skip to Content.

fizinfo - [Fizinfo] termeszet szeretet

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Text archives


[Fizinfo] termeszet szeretet


Chronological Thread 
  • From: Janos Nuspl <nuspl AT konkoly.hu>
  • To: Nemeth Csaba <ncs AT almos.vein.hu>
  • Cc: Fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] termeszet szeretet
  • Date: Fri, 28 Mar 2008 14:22:49 +0100 (MET)
  • List-archive: <http://mailman.kfki.hu/pipermail/fizinfo>
  • List-id: ELFT HÍRADÓ <fizinfo.lists.kfki.hu>

Olvasgatva a hozzászólásokat, egy talán túl triviálisnak tűnő dolog jut
eszembe,
és előre elnézést kérek, amiért esetleg kicsit kritikusnak hangzik.

Én azt hiszem, a természet megismerését akkor lehet megszerettetni a
diákokkal,
ha magunkat is hajt ez a szenvedély. Mikola azért tudta jól tanítani a fizikát
annak idején, mert óra után/előtt, követte, hogy mi is történik ezen a téren.

Talán nem "tanítani" kellene, hanem "megtanítani tanulni". Közösen. Ha valaki
nem éli át naponta a tanulás érzését, akkor egy idő után talán érzéketlenné is
válik, és csupán a feladatok megoldása marad.

A másik, hogy a világ nem nagyon darabolódik szét fizikára, kémiára,
biológiára.
Ma tudjuk, hogy miért van 92 stabil atomunk. Tudjuk, miért olyan a szerkezete
a
periódus rendszerüknek, mint amilyen. Fizikából azonban a lejtőkön csúszó
testek
fordulnak elő, és az anyaghullámokról majd valamikor egész máskor esik szó.

Hány fizika tanár követi ma, hogy indul az LHC, és miket is fog mérni?
Izgalmasnak találjuk-e amit manapság megismerünk a világból, és ezt az
izgalmat próbáljuk-e átadni az órákon?

Mindezt nem lehet egyik minisztériumban sem kitalálni, és formalizálni.

nj






Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page