fizinfo - Re: [Fizinfo] fizika oraszamok

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] fizika oraszamok

  • From: Nagy László <nlacap AT freemail.hu>
  • To: Zátonyi Sándor <zatonyis AT freemail.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] fizika oraszamok
  • Date: Mon, 3 Dec 2007 20:31:31 +0100

Elnézést, de valami nagyon nem stimmel:

Én a szakközépiskolák óratervét néztem (ebben vagyok érdekelt) és a minisztérium honlapján egész más van mint a hivatkozott http://www.fizkapu.hu/fiztan/toltes/t_0022.html dokumentumban:

1,

Idézett dokumentumban:

Fizika,Földünk és környezetünk,Biológia,Kémia, Informatika: 221,221,111,96 óra szerepel

A OM honlapon lévő pdf file-ban:

Külön van az:

Fizika,Földünk és környezetünk,Biológia,Kémia, 185,185,74,64 órával és az Informatika: 37,37,74,64

Még összegszerűen sem stimmelnek ! Nem beszélve arról, hogy 9-11 ig 37 tanítási héttel kellene számolni és 221 nem osztható 37-el sem !

2, A megjegyzés sem jó:

Idézett dokumentum:

Megjegyzések:

A természettudományi tantárgyak és az informatika óraszámai a 9-10., ill. 11-12. évfolyamon átcsoportosíthatók úgy, hogy az informatika és a szakközépiskola profiljának megfelelő természettudományi tárgy kiemelt óraszámú legyen.

A fizika, a kémia, a biológia és a földrajz óraszámait az iskola helyi tanterve határozza meg úgy, hogy ezek oktatására a 9-10. évfolyamon - a két évfolyamon összesen - tantárgyanként legkevesebb 74 órát kell fordítani.

OM honlap szerint:

Megjegyzések:

A fizika, a kémia, a biológia és a földrajz óraszámait az iskola helyi tanterve határozza meg úgy, hogy ezek oktatására a két évfolyamon összesen legalább fizikából heti négy órát; biológiából heti négy órát; kémiából heti három órát; földünk és környezetünkre heti három órát kell fordítani.

Tehát így még sok helyen nő is a fizika óraszám !

Szakközépiskolában összeségében a természet tudományos tárgyak (fizika, a kémia, a biológia és a földrajz) óraszáma nem változik !

Tehát kérem legyen szíves mégegyszer utána nézni !

Nagy László

----- Original Message ----- From: Zátonyi Sándor