Skip to Content.
Sympa Menu

fizinfo - Re: [Fizinfo] peticio

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

List archive

Re: [Fizinfo] peticio


Chronological Thread 
  • From: "Benk� L�szl�" <lbenko AT enternet.hu>
  • To: "HORVATH Zsolt Jozsef" <horvzsj AT mfa.kfki.hu>, "Kadar Gyorgy" <kadargy AT mfa.kfki.hu>
  • Cc: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Fizinfo] peticio
  • Date: Sun, 25 Nov 2007 23:31:41 +0100
  • List-archive: <http://mailman.kfki.hu/pipermail/fizinfo>
  • List-id: "ELFT H&amp;#205;RAD&amp;#211;" <fizinfo.lists.kfki.hu>

Javaslom, tekintsük át a dolgokat a maguk "történeti sorrendjében".
Kezdetben, - nem is oly rég, - a diákok, a szülõk, meg jónéhány pedagógis is
csatlakozva hozzájuk, harcot hírdettek a diákok "túlterheltsége" miatt, és
ellen. A viták lezárása érdekében, sok megvitatás, egyeztetés, alkú
eredménye az óraszámok maximális számának a meghatározása lett. Azt a
"felsõbb vezetés" már akkor látta, hogy a megszabott óraszámban, valamennyi
tantárgy anyagát teljes mélységében megtanítani szinte lehetetlen. Ezért,
úgy döntöttek, hogy az iskolákra bizzák, mely tárgyakat tekintik az adott
iskola "céljának megfelelõen fontosnak", ezért, ennek beosztását is
természetesen, az iskolákra bízták. Létrehozták a NAT-ot, amiben
belefoglalták azt a minimumot, melyet minden tanintézetnek minimum el kell
sajátítatnia a diákjaival. Ezért lett ez olyan "liberális".
Ebbõl viszont az következik, hogy az oktatási tárca nem tud, és nem is
akar az óraszámok "elosztásába" beleszólni, az legyen az iskola - tanintézet
feladata. Tegye úgy, ahogy az adott intézménynek a legmegfelelõbb. Egy reál
iskola fektesse a hangsúlyt a reál - természettudományi - ágakra, a humán
beállítottságú pedig a humán tárgyakra. Ez így, még logikus is, és szépen is
hangzik. Az már egy egészen más dolog, hogy az iskolák tisztes részében,
vitákat, problémákat szül, hogy mely tárgyakra mennyi idõt fordítsanak azok
oktatására. De ezt nem a felsõ vezetés feladata megoldani, hanem helyben
kell megfelelõ kompromisszumra jutni. Szerintem, ezeket alaposan átgondolva,
felelõsen és kompromisszumkézséggel kell a helyére tenni.
Az tény, hogy a minisztérium "javaslata" meglehetõsen "humán párti". Az
is igen valószínû, hogy ennek az oktatástól messzemenõen eltérõ oka(i) is
van(nak). De ez senkire és semmire sem kötelezõ érvényû! Elvégre, -
gondolom, a minisztériumban is így gondolhatták - a pedagógusok felnõtt
emberek, a társadalom fiataljait, a jövõ nemzedéket nevelik, csak - csak
képesek megállapodni egymással egy intézményen belül.
Benkõ László.










Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page